Hallo,

Wij hebben sinds kort een nieuwe laptop thuis . Hier staat windows vista op Maar omdat we er niet te vreden van zijn willlen we terug xp instaleren .
We hebben een cd van xp ( geen legegale "meer" maar hij wijgert verder te gaan omdat er een versie van windows opstaat die nieuwer is dan xp ( vista dus ) . Nu vroeg ik me af wat ik moet doen .
Ik had al gedacht aan de c-schijf formateren maar kan ik dan nog wel verder want dan is windows weg .

kan iemand mij helpen ?
Jurgen schreef op 07.08.2007 12:19
Doe mij maar winXP, op mijn laptop heb ik een winxp/ubuntu dualboot werkt ook prima.

Beargumenteer het dan eens..?
Ik hoor idd veel te veel "XP werkt beter dan Vista", maar nergens hoor ik argumenten..

[edit]
Ik ben zelf van mening dat Vista gewoon hetzelfde is als XP-SP3 met een nieuwe grafische schil... en dat heeft dus hardware eisen nodig, vandaar dat het op oudere upgrade-pc's minder zal draaien..
[/edit]
Billy verplicht je (als je kiest voor windows) om vista te kopen over een tijd zal windows XP ook niet meer ondersteund worden(voor thuisgebruik) en dan moet je wel. Heb je een oudere PC dan moet je maar upgraden? Windows XP draait redelijk op een p3 400 mhz dat is tegenwoordig toch wel het minimum wat mensen hebben. De grootste concurrent van Windows Vista is ook Windows XP die gaan ze dus proberen uit de markt te werpen.

Een linux configuratie(desktop) draait op vrijwel elke PC(ubuntu en varianten) met voor normaal gebruik alle functies van dien. office, instant messaging, fotobewerking, tekst-editor, terminal(prompt), woordenboek, games, muziek speler, geluidsrecorder etc.

Het enige nadeel ervan is dat er vrij weinig software voor wordt geschreven en dus erg zwak staat. Er zijn al een aantal bedrijven die linux bij hun laptops leveren dus het is in opkomst. Ik denk dat als er miljoenen mensen linux gaan gebruiken het aandeel van Microsoft snel daalt.
Jurgen schreef op 07.08.2007 12:34
Ik denk dat als er miljoenen mensen linux gaan gebruiken het aandeel van Microsoft snel daalt.

Dat lijkt me redelijk logisch. Het dalen van het marktaandeel van Microsoft houdt juist in dat minder mensen Windows gaan gebruiken. Dus als meer mensen Linux gaan gebruiken heeft dat niet tot gevolgd dat het marktaandeel van Microsoft daalt, maar dat is dus exact hetzelfde.
En wat als al die mensen bij Apple weg komen lopen? Dan daalt het marktaandeel van Microsoft toch echt niet.
nja ik heb nog wat zitten proberen op het einde anuleerde de xp instalatie zich zelf gewoon , het was bijna gelukt :s .

@wout

Sommige programma's werken namelijk niet op vista weetje , voor de rest zeer tevreden van .

Allen bedankt voor de hulp

Reageren