Hallo,

Ik ben al een paar dagen aan t zoeken naar een goede en betaalbare php cursus, maar de prijzen komen niet onder de 1000 euro uit, soms kost het zelfs wel 3000 euro!(dan koop ik toch liever een macbook pro) Ik vroeg me af of iemand een alternatief voor een php cursus heeft, of misschien een goedkopere cursus van max. 300 euro.

Alvast bedankt!
1. Tizag.com
2. Google.nl
3. PHP.net manual
Weet ik niet, maar kan je voor die 300 euro niet een rondje lopen op bol.com en een berg PHP boeken kopen??
tizag.com is idd een goeie site, maar dan heb ik nog een vraagje, hebben jullie allemaal php geleerd via dit soort sites, of zijn er ook nog mensen die het op een andere manier hebben geleerd?

@johan: kun je die boeken ook lenen bij de bieb? eigelijk nooit op gelet.
henk schreef op 09.08.2007 12:57
tizag.com is idd een goeie site, maar dan heb ik nog een vraagje, hebben jullie allemaal php geleerd via dit soort sites, of zijn er ook nog mensen die het op een andere manier hebben geleerd?

Ik heb het al spelende wijze geleerd. Gewoon veel kleine PHP scriptjes maken en af en toe eens in de PHP manual spieken.
henk schreef op 09.08.2007 12:57
@johan: kun je die boeken ook lenen bij de bieb? eigelijk nooit op gelet.

Ja, als ik al PHP boeken hier in Venlo (Limburg, klein stadje) kan krijgen.... :P
Ten eerste, het beste is om php te leren is om scripts over te schrijven.

Begrijp je een functie niet kijk dan hier bij de tutorials onder funties OF kijk op www.php.net/{function.name} << wel vervangen door de functie naam bv. md5.

Ja boeken zijn te huur in de bib, maar het is het beste om een boek te kopen als paper back.

En een studie, ja ik heb het er niet zo op, ik leer het van te kijken en probeer het na te doen, en werkt perfect ook heb ik hier 4 boeken.

Dus kijk wat rond op internet, www.google.nl (begint wel een vriendje te worden) of wmcity.nl ook een goed.

En o ja, nog 1 ding begin bij het begin en niet zoals ik bij het einde beginnen, dat is niet zo enorm fijn.

Mr. de Jong.
[niet_gezegd]Er zijn vele tientallen GB's aan pdf's en chm-files te downloaden van vrijwel alle boeken over PHP, Javascript, SQL, MySQL, PostgreSQL, Smarty, Ajax, etc. etc. etc.

Kost niks en je steekt er een hoop van op. Ga de boel alleen niet uitprinten, dat is duurder dan het boek kopen en levert een berg ellende op...
[/niet_gezegd]
Wanneer je de basis onder de knie hebt, aanschaf van 1 boek, dan kun je de rest wel uitvogelen met de handleiding.

Verder een kwestie van veel dingen uitproberen met kleine overzichtelijke probeerseltjes en natuurlijk de topics op phphulp doorlezen.

En het allerbelangrijkste: leer van andermans fouten! Dat scheelt jou een hoop tijd en frustratie.
Ik heb het gewoon geleerd door zelf bezig te gaan. Als ik iets niet snapte, zocht ik het op. Ik heb zelden een boek gebruikt. PHP.net kent een uitgebreide manual. Ik zeg dus: RTFM!
ik heb php geleerd door de tutorials van hier op phphulp

en de reden dat ik php wou leren was om zelf een gastenboekje te maken.
OK, bedankt jongens, ik had zelf al wel door dat ik veel te moeilijk ben begonnen (ook al is het wel redelijk goed gelukt) met scripten en ik ga eerst eens de basis goed leren (en natuurlijk ook nog wat dingen vragen: jullie zijn nog niet van me af) maar het naar andermans fouten kijken vind ik ook een heel goed idee, en ik denk dat je er net zoveel van leert als van een cursus van 3000 euro (wat natuurlijk veel te veel is).

Bedankt voor de vele en snelle reacties!
ik heb php geleerd via een tuturial op internet die zelf fouten in de scripting hebben.. en daarna gewoon een beetje scripten :)

Reageren