Hallo,

Ik ben al een paar dagen aan t zoeken naar een goede en betaalbare php cursus, maar de prijzen komen niet onder de 1000 euro uit, soms kost het zelfs wel 3000 euro!(dan koop ik toch liever een macbook pro) Ik vroeg me af of iemand een alternatief voor een php cursus heeft, of misschien een goedkopere cursus van max. 300 euro.

Alvast bedankt!
PRO-be-REN, zo moeilijk is het niet, kost alleen tijd..
En daar heeft Tommy gelijk in. En hipska heeft ook gelijk, probeer ook eens de fouten uit ander mans scripten te halen.

Zoals ik vandaag had (een echt dome fout) naja zijn er 2

Ik gebruik template power, voor men html. En ik zinds gister avond kon men login formulier nergens zien op de fout. De hele tijd zoeken tot vandaag was ik met men stomme kop vertgeten $tpl->printToScreen(); neer te zetten.

En dan nog iets, het inloggen werkt niet, maakt deze oen hier 2 x mysql_query aan en ziet die gozer dat niet NEE DAT ZIET NIET dat is blind.

tussen haken ik gebruik een mysql class dus de eerste was $sql->query(); en de 2e mysql_query();.

Maar ff weer ontopic geld betalen voor een php studie is echt overbodig. Je kan hier altijd vragen wat je wilt weten. En leuker tis nog gratis ook.
vallen en opstaan, beste manier

ik ben er ook uit intresse mee bezig gegaan, nu +- 2,5 jaartjes later kan ik eigenlijk alles wat ik bedenk ook wel bugfree goed gecode maken.

kost je wel een boel debuggen , maar als het kwartje eenmaal valt is het zo makkelijk!
Dat klopt, en het kwartje begint bij mij ook te valen :D

Maar gaat nog met moeite.
@Alexander
Ten eerste ga je grotendeels offtopic en ten tweede vind ik het niet helemaal waar wat je zegt. Ik zal het uitleggen want eigenlijk is het een reply naar iedereen.

geld betalen voor een php studie is echt overbodig
Dit is deels waar, maar deels ook absoluut niet waar. De meeste mensen die PHP zelf hebben aangeleerd komen nooit echt verder dan het niveau Gevorderd. Althans dat is mijn ervaring. Slechts een kleine hoeveelheid mensen weet echt goed dingen toe te passen m.b.t. OOP, DOM, XML, streams, preg_match, design patterns (MVC, Singleton, Factory, etc) en vooral ook security. Als je het zo bekijkt, dan is een opleiding juist heel nuttig. Je begint als beginnertje en eindigt als expert, in plaats van beginnen als beginner, jaren lang programmeren en dan nog steeds eindigen als gevorderd.

Het is een keuze die je maakt.
Ik script ongeveer altijd met nog 2 andere mensen, 1 daarvan krijgt ook delen van PHP (vooral beveiliging) op zijn school. Dat maakt het makkelijker. Maar hier wordt je ook wijzer, en vooral van veel nieuwe dingen scripten word je wijzer!
Tis maar hoe graag je zoiets wil leren

Nooit een cent betaald maar XML DOM OOP veiligheid no problem. Als je heel graag iets wil kunnen kan iedereen het!
Ik heb ook nooit een cent betaald, maar dat neemt niet weg dat het grote gros niets weet van session fixation, Model View Controller of SOAP bijvoorbeeld. En dan kun je jezelf wat mij betreft niet als supergoede programmeur beschouwen, omdat deze zaken te belangrijk zijn voor grotere projecten en serieuze projecten. En deze dingen kom je op PHPhulp nooit tegen, dus daar zul je het niet van leren. Zelfs op PHPfreakz niet.
Je hoeft nergens voor te betalen, vraag hier wat je moet weten om je scripts veilig te maken en dan rammen op google en dan leer je eht allemaal, moet je tegelijkertijd wel toepassen, dan leer/onthoud je het beter

@wes' ava: ik ben geschokken van je, IE?? Of doe je dat om eigenwijs te zijn?
Naïevelingen :)

Als het klopt wat hier gezegd wordt, waarom zie ik dan echt nóóit een fatsoenlijk beveiligd scripts langskomen ;) ?

Reageren