Hallo,

Ik ben al een paar dagen aan t zoeken naar een goede en betaalbare php cursus, maar de prijzen komen niet onder de 1000 euro uit, soms kost het zelfs wel 3000 euro!(dan koop ik toch liever een macbook pro) Ik vroeg me af of iemand een alternatief voor een php cursus heeft, of misschien een goedkopere cursus van max. 300 euro.

Alvast bedankt!
@tommy, nee ik ben een IE gebruikert
Heeft LOI geen thuis cursus? Dan krijg je er zelfs nog een onofficieel diploma bij :D
Tommy schreef op 09.08.2007 16:14
Je hoeft nergens voor te betalen, vraag hier wat je moet weten om je scripts veilig te maken en dan rammen op google en dan leer je eht allemaal, moet je tegelijkertijd wel toepassen, dan leer/onthoud je het beter

@wes' ava: ik ben geschokken van je, IE?? Of doe je dat om eigenwijs te zijn?

Ben ik het dus echt niet mee eens. Want de resultaten die je van google terug krijgt zijn ook scripts (vaak) gemaakt door mensen die programmeren als hobby hebben en zijn dus meestal onveilig.

Als je zo'n curcus doet dan leer je het van een php-guru zelf die het voor een baan doet, dus de kans dat je dan onveilig programmeren aangeleerd krijgt is snel minder geworden. Ik zit er zelf wel over na te denken om een crucus te volgen omdat in mijn mening ik hier veel meer van zal gaan leren ook al krijg ik dit vak op school.

Ik ben het wel eens met het bekijken van ander mans scripts want zo ben ik zelf ook begonnen, ik heb hier ook een stuk of 6 boeken, zowel nederlands als engels. Maarj e moet wel oppassen dat je niet een script gaat bekijken dat heel onveilig is want dan heb je er alsnog neits aan.
Als je zo'n curcus doet dan leer je het van een php-guru zelf die het voor een baan doet, dus de kans dat je dan onveilig programmeren aangeleerd krijgt is snel minder geworden. Ik zit er zelf wel over na te denken om een crucus te volgen omdat in mijn mening ik hier veel meer van zal gaan leren ook al krijg ik dit vak op school.
Dan ga je er automatisch vanuit dat je docent kundig is, en dat zou ik niet doen. Ook in PHP boeken zie ik wel eens fouten of verouderde gebruiken staan die makkelijk opgelost hadden kunnen worden. Iedereen kan zichzelf PHP docent noemen of auteur worden, dus een beetje kritische blik naar je docent (portfolio!) is wel noodzakelijk. Geldt ook voor andere dingen in het leven ;)

[edit]En ook al zijn scripts fout op internet, vaak staat dat aangegeven in de comments (die je als nieuwsgierige leerling natuurlijk ook leest) en anders zie je naderhand wel in wat er fout is met bepaalde scripts. Op den duur zie je toch andere manieren en ga je je afvragen wat de verschillen ertussen zijn. :)[/edit]
Je moet gewoon zend certified php 5 leraar nemen, dan weet je zeker dat hij allround veel weet.
Kasper schreef op 09.08.2007 16:53
Dan ga je er automatisch vanuit dat je docent kundig is, en dat zou ik niet doen. Ook in PHP boeken zie ik wel eens fouten of verouderde gebruiken staan die makkelijk opgelost hadden kunnen worden. Iedereen kan zichzelf PHP docent noemen of auteur worden, dus een beetje kritische blik naar je docent (portfolio!) is wel noodzakelijk. Geldt ook voor andere dingen in het leven ;)

[edit]En ook al zijn scripts fout op internet, vaak staat dat aangegeven in de comments (die je als nieuwsgierige leerling natuurlijk ook leest) en anders zie je naderhand wel in wat er fout is met bepaalde scripts. Op den duur zie je toch andere manieren en ga je je afvragen wat de verschillen ertussen zijn. :)[/edit]

Tuurlijk ga ik er vanuit dat de leraar kundig is, je gaat er toch ook vanuit dat de bakker normaal brood kan bakken omdat hij dat voor een beroep doet. Als de leraar zelf niet normaal php kan dan was hij geen leraar in dat vak neem ik aan.
Ligt aan het instituut.
Tuurlijk ga ik er vanuit dat de leraar kundig is, je gaat er toch ook vanuit dat de bakker normaal brood kan bakken omdat hij dat voor een beroep doet. Als de leraar zelf niet normaal php kan dan was hij geen leraar in dat vak neem ik aan.
Ja, maar je hebt goeie en je hebt slechte bakkers. Als je naar een goeie gaat, niks aan de hand. Maar als je naar een slechte gaat, dan smaakt het brood van je eigen broodbakmachine (of zelfs je handgemaakte brood) waarschijnlijk beter dan dat van de slechte bakker. Om de parallel naar programmeren weer te trekken: in het laatste geval kan je dus beter zelf een paar boeken kopen en aan de slag gaan, dan dat je slechte cursus gaat volgen.

Zoals PHPerik ook al zei, zoek een Zend Certified docent, dan zit het waarschijnlijk wel goed (mits didactische kwaliteiten ook onderdeel zijn van Zend, maar dat zal wel niet?).
als je het jezelf gaat aanleren is het (net zoals bij alles) goed om van je fouten te leren.. maar het is ook handig om goed naar andermans fouten te kijken, als je onthoud wat er allemaal foutgedaan word, weet je gelijk dat het niet zo moet..
ik denk trouwens dat je bij de meeste cursussen alleen de beginsellen leert.. en dan zelf nog moet gaan oefenen om echt een goed systeem oid te kunnen maken! (ik weet niet of dit klopt oid hoor..)

Reageren