Heey, voor school moet ik alles op een laptop gaan doen, en alle proefwerken etc op een usbstick aan de docent geven, nu heb ik genoeg usbstickjes, maar ik vraag mij af of het verstandig is om er eentje met een wachtwoord te beveiligen, en zo ja, hoe doe ik dat....
Zelf lijkt het me erg handig, om met de docenten een wachtwoord af te spreken, en het daarmee te beveiligen, maar hoe doe ik zoiets.
Tip: Ga meer met pen en papier schrijven en besteed er echt aandacht aan. Oefening baat kunst!
Succes
Dit is niet geheel waar (vaak wel maar niet altijd)
Ik ben zelf motorisch dyslextisch en dat houdt o.a. in dat ik zodra ik iets moet schrijven problemen krijg, ik moet tijdens het schrijven van een letter nadenken met welke letter ik bezig was.
Daardoor wordt het handschrift heel lelijk en ook niet voor iedereen fatsoenlijk leesbaar.
Het cijfer 0 ziet er bij mij dan ook duidelijk beter uit dan de letter o terwijl ik beide gewoon als een cirkel schrijf.
Doordat ik bij het gebruik van een laptop de letters intik hoef ik niet halverwege weer na te denken (mijn vinger zit al op de toets) Dit zorgt er dus niet alleen voor dat het leesbaarder wordt (behalve als ik windigs o.i.d. gebruik naartuurlijk) Maar het maakt het voor mij een stuk makkelijker.
Ik weet dat het ongewoon klinkt maar het is waar.
Het is door veel oefenen (en dan niet zozeer veel schrijven maar ook andere oefeningen voor de fijne motoriek) wel beter geworden. Mensen die hun best doen kunnen het meestal lezen.
Frank, misschien heeft hij iets aan zijn handen? Weet jij veel!?
Thomas, ik denk niet dat het nodig is je sticks met een wachtwoord te beveiligen. Mij lijkt dat als jij de USB-stick gewoon aan de docent geeft, en die geeft hem terug aan jou, er niks kan gebeuren.
Pak gewoon de goedkoopste USB-stick die je hebt (eigenlijk moet je die van je school krijgen; zij verlangen kennelijk dat je het digitaal inlevert omdat je docenten je handschrift niet kunnen lezen), en zet er geen wachtwoorden of wat dan ook op. Geeft alleen maar problemen bij docenten die niks van pc's snappen (dat zijn er veel), en sommige computers zijn zo ingesteld dat je het wachtwoordprogramma op je USB-stick niet mag openen. En op de handgeschreven proefwerken zet je ook geen wachtwoord, dus waarom wel op je digitale werken. :/ Enige wat ik me kan bedenken is dat het voor de lange-vinger-brigade nutteloos is, maar ze gaan hem dan echt niet teruggeven aan je hoor! En mocht je hem kwijtraken terwijl hij onder het beheer van een docent is, dan is hij natuurlijk verplicht de schade te vergoeden.
?
Onbekende gebruiker
28-08-2007 00:00
Ik meen me serieus te herinneren dat op tweakers.net een artikel stond dat de beveiliging van die U3 stick heel triest was. Ik geloof dat ze de eerste hack optie in een kwartiertje gevonden hadden...
Ik meen me serieus te herinneren dat op tweakers.net een artikel stond dat de beveiliging van die U3 stick heel triest was. Ik geloof dat ze de eerste hack optie in een kwartiertje gevonden hadden...
Was ik nog vergeten te zeggen inderdaad, die beveiliging die erop zit is in no-time gekraakt. En als ik die reviews op tweakers.net over beveiligde USB-sticks zo eens las, moet een echt goed beveiligde stick nog gemaakt worden.
Jij gaat naar school maar je kunt niet leesbaar schrijven? Dan ben je dus (gedeeltelijk) analfabeet...
Schandalig dat dit vandaag de dag gebeurt! Jouw school had jou nooit naar een volgende klas mogen laten gaan. Hier ga jij (later) namelijk nog grote problemen mee krijgen.
Ik bedoel dit niet lullig tegenover jou, ik heb serieus met je te doen. Wellicht heb je het nog niet door, maar dat je niet leesbaar kunt schrijven, is wel een probleem.
Succes
Beste frank,
Ik vindt deze Reactie meer dan triest. Die jongen heeft waarschijnlijk iets aan zijn handen waardoor het Schrijven Pijnlijk is Of erg moeilijk, waardoor zijn handschrift lellijk wordt. Ik ben het wel met je eens dat hij door het oefenen van zijn fijnen technieken het wel kan verbeteren. Ik begrijp niet je reactie tegen hem dat het Schandalig is, je kan het dan wel niet Lullig bedoelen maar ken jij hem ofzo?!?!?!? Dat je zo kan zien dat hij gewoon lui is altijd achter de computer zit het liefste NOOIT een pen aan raakt.
maargoed nu weer even On Topic:
Thomas: Probeer is op een wat dikker stukjes papier te schrijven leg anders 5 of meer A4 op elkaar dan wordt de schrijf ondergrond wat zachter en zal je handschrift zeker verbeteren. Even over je vraag van de USB stick, Ik denk niet dat het nodig is om de USB stick te beveiligen want het kost alleen maar weer tijd om in te loggen enz. dus ik zou lekker de goedkoopste USB stick van 64 of 32MB pakken want alleen voor wat documentjes is dat meer dan genoeg.
Jij gaat naar school maar je kunt niet leesbaar schrijven? Dan ben je dus (gedeeltelijk) analfabeet...
Schandalig dat dit vandaag de dag gebeurt! Jouw school had jou nooit naar een volgende klas mogen laten gaan. Hier ga jij (later) namelijk nog grote problemen mee krijgen.
Ik bedoel dit niet lullig tegenover jou, ik heb serieus met je te doen. Wellicht heb je het nog niet door, maar dat je niet leesbaar kunt schrijven, is wel een probleem.
Tip: Ga meer met pen en papier schrijven en besteed er echt aandacht aan. Oefening baat kunst!
Succes
WAT BEN JIJ EEN TRIEST PERSOON, ik heb ook een laptop voor school omdat mijn handschrift onleesbaar is, betekend dat prpblemen in de toekomst ??? NEE, problemen op het werk ??? NEE, ik heb jaren oefeningen gedaan en het help niets, en dan DURF JIJ NOG TE ZEGGEN DAT DEZE MENSEN LUI ZIJN ??????
Als je een stick echt goed wilt beveiligen, raad ik je TrueCrypt aan. http://www.truecrypt.org/
Dit is een opensource project waarmee je beveiligde partities/'mappen' kunt aanmaken. Dmv. een traveller-mode kun je het dan op vrijwel elke computer starten, je wachtwoord invoeren, en je bestanden bekijken (traveller-mode). Beperking: je moet admin-rechten hebben (Windows).
Zie voor meer info hun website.