Heey, voor school moet ik alles op een laptop gaan doen, en alle proefwerken etc op een usbstick aan de docent geven, nu heb ik genoeg usbstickjes, maar ik vraag mij af of het verstandig is om er eentje met een wachtwoord te beveiligen, en zo ja, hoe doe ik dat....

Zelf lijkt het me erg handig, om met de docenten een wachtwoord af te spreken, en het daarmee te beveiligen, maar hoe doe ik zoiets.
Effe wat praktijk leesbaar schrijven heb/ga je dus echt wel nodig hebben. Kleine kans dat je nooit van je leven een formulier moet invullen en ja geloof me zelfs bij de grootste bedrijven gaat dat dan vaak gewoon met de hand.

Sommige mensen hebben inderdaad een probleem omdat ze er zelf niks aan kunnen doen - en ik weet bijna wel zeker dat Frank het niet over hen heeft. Maar er zijn gewoon veel mensen anno 2007 die zeggen niet leesbaar te kunnen schrijven maar als ze een beetje oefenen het toch kunnen.
Tip je van mij is dat kalligrafie kan helpen.

Ontopic; Een wachtwoord lijkt me niet nodig aangezien die docent het 9 van de 10 keer niet beveiligd op zal slaan. Beste is dat de docent direct bevestigd dat hij het bestand heeft ontvangen door zelf dmv een laptop of een computer in de klas het bestand op te slaan (op de centrale server). USB stikjes hebben namelijk nogal eens de neiging om kapot te gaan (en zeker die van fabrikant PF-Concept [detail het personeel werkt daar niet met de eigen USB sticks omdat ze zo slecht zijn.])
Mark schreef op 10.09.2007 21:52
[quote='pgFrank schreef op 27.08.2007 23:09']
omdat ik niet leesbaar kan schrijven
Jij gaat naar school maar je kunt niet leesbaar schrijven? Dan ben je dus (gedeeltelijk) analfabeet...

Schandalig dat dit vandaag de dag gebeurt! Jouw school had jou nooit naar een volgende klas mogen laten gaan. Hier ga jij (later) namelijk nog grote problemen mee krijgen.

Ik bedoel dit niet lullig tegenover jou, ik heb serieus met je te doen. Wellicht heb je het nog niet door, maar dat je niet leesbaar kunt schrijven, is wel een probleem.

Tip: Ga meer met pen en papier schrijven en besteed er echt aandacht aan. Oefening baat kunst!

Succes

WAT BEN JIJ EEN TRIEST PERSOON, ik heb ook een laptop voor school omdat mijn handschrift onleesbaar is, betekend dat prpblemen in de toekomst ??? NEE, problemen op het werk ??? NEE, ik heb jaren oefeningen gedaan en het help niets, en dan DURF JIJ NOG TE ZEGGEN DAT DEZE MENSEN LUI ZIJN ??????

MARK[/quote]
Jongejonge, anders doe je even een beetje rustig.
Ik kan me de reactie van pgFrank best voorstellen. Ik vind het persoonlijk ook best ernstig als mensen niet fatsoenlijk kunnen schrijven (na de basisschool, vanuitgaande dat je die hebt afgemaakt). Een boodschappenlijstje maken kan anders al niet, of even voor iemand je telefoonnummer opschrijven. Er kan veel met je laptop, maar sommige dingen moet je nou eenmaal gewoon opschrijven. En daarnaast, oefening baart kunst. Als jij gewoon probeert dingen te schrijven, zal je handschrift beter worden. Het kan lang duren, maar met genoeg wilskracht (en evt. externe hulp) zal het moeten lukken.
@Algemeen

Niet schreeuwend schrijven, geen persoonlijke beledigingen en verder ontopic blijven, anders zie ik geen reden om deze Topic open te houden.

@Mitchelp en Mark: Jullie zouden eens beter moeten gaan lezen, dat kan geen kwaad.

Ik zet de TS helemaal nergens in de zeik en neem het woord 'lui' of een verwijzing daar na niet in de mond. Ik doe niet eens een poging om hem voor aap te zetten!

Maar goed, ik zal hier verder geen woorden aan vuil maken. Zolang de TS weet dat ik hem niet probeer af te branden, vind ik het best.

Reageren