Wanneer ik 's morgens wakker wordt is het eerste dat ik doe de televisie aanzetten, voor mijn altijd vrolijke en informerende vriendelijke gezicht: Jan de Hoop. Op weg naar de keuken zet ik dan mijn Mac aan, waartegen ik nog net geen goedemorgen zeg en smeer een broodje.
Nog geen 10 minuten na opgestaan te zijn zit ik achter mijn Mac... Zijn dit normale rituelen ? Of gaat de wereld ongezien aan mij voorbij ?
Wanneer dit soort gedrag grotere getalen aan gaat nemen en blijft nemen ziet de toekomst er niet echt rooskleurig uit, of denk ik doem ?
Computeren, of PC'en.
Tsja, wat moet je aanders gebruiken?
Een hele zin zoals:
met de computer werken
-->
Ik heb gister een half uur gecomputerd.
Ik heb gister een half uur aan met de computer gewerkt.
-->
Mijn ritueel (als ik geen les heb): rond 12 uur mijn bed uit komen, daarna de pc aan. Na een half uurtje internetten om mail te checken ed, ga ik phpen. Ondertussen etende, drinkende en rokende. Dan eindigt mijn ritueel rond 4 uur 's nachts, kijk nog wat tv en ga slapen :)
Ik weet dat Computere(n) een woord is dat veel gebruikt wordt en moet zeggen dat als iemand dit uitspreekt het ook redelijk normaal klinkt, maar wanneer iemand het woord opschrijft dan ziet het er toch niet uit ?
En dan PC'en...is qua nederlandse taal toch verschrikkelijk ?!
Het is maar moeilijk alsmaar correct te blijven...
Computeren heb ik al lang geaccepteerd maar googlen gaat er bij mij nog niet in hoor! ik ben tegen bedrijven die iedereen gaat opnoemen om ze te gebruiken omdat ze 'alleen' zijn net zoals Microsoft ong. met windows bv. ik weet da ik nu veel commentaar ga krijge mar ik heb liever alternatief ;-)
Ik moet toegeven het woord 'Googlen' te hebben geaccepteerd, maar PC'en en computere gaat me net iets te ver.
Ik ben een zeur, ik weet het...
Zelfde als msnen ARG ik haat dat het is MSN Messenger. Maak ik me al heel lang druk om.
Ontopic:
Wekker gaat om 7 uur half slapent uit bed beeldscherm aan wachtwoord intypen kijken naar mail. Dagelijkse nieuws sites checken aankleden naar beneden eten dan nog ff achter de computer zitten ;). tot half acht dan naar mijn stage fietsen peukje onderweg eenmaal aangekomen koffie halen pc daar aan nog een keer nieuws kijken (Zie ik meestal meer dan als ik net wakker ben). Urenbriefje invullen van vorige dag en aan de slag beetje PHPen ondertussen centericq opstarten op server thuis, nieuwste PHP bestanden downloaden van server thuis en werken. daarna kwart voor 5 naar huis en computeren/sociale contacten en om 2 uur weer naar bed :D