Ik wouw jullie even melden dat er trojaanse paarden onderweg zijn .Ik leg het even uit .
Gisteren ochtent was mijn vader de krant aan het lezen en zei mij achter af dat er mails de ronde gaan van een soor site als youtube , deze site lijkt exact op die van youtube maar het is hem niet . In de mail staat dat je in een filmpje staat , met daar onder een link . Als je op die link klikt ga je naar een filmpje waar niets gebeurt maar ter wijl je denkt dat je wacht ... slaat het trojaanse paard toe . Enkele minuten later zal je pc zo dood zijn als een lijk .
Mn leraar IT zei het altijd al, een pc en alles daaromheen is net zo dom/sloom/onveilig als de gebruiker ervan.
Geldt dat ook voor 'lui' ?
Dat zou een hoop verklaren hier ;)
Overigens @Topic Starter: Misschien is het een idee om [google]Firefox[/google] te installeren. Zo ben je naast 'een beetje beter beveiligd' ook meteen voorzien van spellingscontrole.
Er gaan zoveel van dat soort mails de rond dat je niet meer weet wat waar is en wat niet.
Inderdaad moet je gewoon goed opletten wat je opent en wat niet.
Nouwja.. We zitten hier op PhpHulp.. Met toch mensen die (al is het maar een beetje) kunnen scripten, en dus wel redelijk verstand hebben van een computer, webpagina's, servers, en dus ook GET formulieren.. Ik neem aan dat de mensen hier toch wel wat verder kijken dan hun neus lang is voordat er op een link geklikt wordt.. Nouwja, ik iig wel..
Wat ik niet snap, waarom zou een trojaans paard een computer 'binnen een paar minuten' 'dood' maken? Wat heeft het voor nut? Je kan niemand afpersen door zijn bestanden te encrypten, je kan geen spam versturen, je kan geen creditcard nummers achterhalen. De trojan kan zichzelf niet eens verspreiden in zo'n korte tijd! Naja, niet naar veel personen in ieder geval.
een trojaans paard kan wel degelijk heel snel versprijden..
als je bijvoorbeeld msn open hebt staan stuurt hij gewoon naar al jou contacten een link en als ze er op kliken dan hebben ze het paard ook. en er zijn trojaanse paarden die zelfs naar alle namen van de file's kijkt wie die tegen komt tijdens het verwijderen en als het een interesante naam is (bijvoorbeeld; projectplan.doc ofzo) dan stuurt hij die naar zijn server waardoor de eigenaar van de trojan jou kan gaan afpersen met de informatie die hij heeft gestolen van jou..
dus dit is echter wel een ernstige situatie.. als deze trojan echt bestaat!
(...) waardoor de eigenaar van de trojan jou kan gaan afpersen met de informatie die hij heeft gestolen van jou..
Je zegt het zelf al: in dat geval wordt er dus afgeperst. Dat zou hier dus niet het geval zijn, en dus heb je er weinig aan om zo'n virus te verspreiden, behalve als je voldoening trekt uit het feit dat tienduizenden al hun bestanden kwijt zijn en je mogelijk in het nieuws komt. (En dat soort mensen zijn er...)
Nou mensen ik zal jullie uit de droom helpen dat hij wel of niet bestaat hij bestaat, Ik heb de mail gehad en er staat dit in (ik laat de link weg)
wet mat toe lichting over hoe ze aan de info komen!
Eey mitchel1 //mitchel1 staat voor het @ in mijn e-mail adres!
Ik vondt een filmpje van jou op youtube moet je maar is kijken:
((hier stont de link))
Groetjes
Ik heb wel op de link geklickt maar mijn Kaspersky virus scanner zij meteen dat er een Trojaans paart binnen kwam en heeft hem gelijk geblockeert en voor de rest heb ik het niet meer geprobeert.