Hallo,

Ik wouw jullie even melden dat er trojaanse paarden onderweg zijn .Ik leg het even uit .

Gisteren ochtent was mijn vader de krant aan het lezen en zei mij achter af dat er mails de ronde gaan van een soor site als youtube , deze site lijkt exact op die van youtube maar het is hem niet . In de mail staat dat je in een filmpje staat , met daar onder een link . Als je op die link klikt ga je naar een filmpje waar niets gebeurt maar ter wijl je denkt dat je wacht ... slaat het trojaanse paard toe . Enkele minuten later zal je pc zo dood zijn als een lijk .

Dus wees op je hoede :)

Joren
En wat is nu het nieuwsfeit? Dit soort email krijg ik dagelijks binnen, de spambak staat er vol mee.

Jongens, dit is toch geen nieuws, of wel dan?

En om problemen te voorkomen:
- Gebruik je hersens
- Gebruik een goede en vooral veilige browser
- Gebruik je hersens
- Gebruik geen Windows (evt. in een virtual machine)
- Gebruik je hersens

Ps. Ik meende altijd dat de Belgen beter in het nederlands waren dan de Nederlanders. De uitzondering zal de regel wel bevestigen... ;)
Ik kijk als ik mail kijk met een link altijd naar de URL.
de site lijkt op youtube...

Sinds wanneer zou je dan youtube.com kunnen heruitvinden ?
Of wat is de site dan dan zijn we meteen veilig

@frank: Gaan we een battle houden ? Ik versla je misschien wel ;p .

(en niet op msn want dan verlies ik ;p (hé lotte ))
Jurgen schreef op 30.08.2007 14:07
Ik kijk als ik mail kijk met een link altijd naar de URL.
Ook niet heel verstandig (nouja, verstandiger dan niks), want met bv. javascript kan je de zichtbare URL wijzigen in de statusbalk. Sommige mailclients herkennen dat, maar lang niet alle. Als je zeker wilt zijn, zou je in de bron moeten kijken, maar dat is ook zo omslachtig.

Maar over het algemeen vis je het gros er zo uit, twijfel je, dan kan je alsnog in de bron kijken of even googlen. Zolang je geen linkjes aanklikt is er niks aan de hand ;)

Edit:
@Mitchelp: is die mail ook incl. de spelfouten? In dat geval zou ik het namelijk al helemáál niet vertrouwen (dat is overigens sowieso een goede indicatie dat het iets verkeerds betreft).
Ik krijg als ik in outlook hover over een link ook netjes het pad erbij vaak is het zoiets van:

<a href="http://paypal.valselink-van-spammer.com.ch">http://www.paypal.com/login/</a>;

Maar ik krijg dit soort dingen zelden, ik heb nl. niet eens een paypal account.

Reageren