Gelieve niet te refereren naar het oude IRC kanaal in het nieuwe topic. BVD
Dit bericht kreeg ik binnen nadat ik het adres van het oude kanaal plaatste in de aankondiging van het nieuwe kanaal. Zelfs een vriendelijke groet van Peter Dorn kon er niet af. Mijn bericht is ook verwijderd.
Ik noem dit dus zielig.
[quote='Andries Louw W. schreef op 11.09.2007 00:25']Iedereen die wil checken of hij/zij bij hem in de buurt woont:
Nu word het wel heel persoonlijk... ik keur peters gedrag niet goed, maar dit gaat iets te ver...[/quote]Het gaat ver, ben ik met je eens. Maar wie vraagt er nu om problemen? Hij krijgt/kreeg genoeg kansen om e.e.a. recht te zetten, maar heeft daar gewoon schijt aan. Dan kun je er op wachten dat je stront over heen krijgt, bv. persoonlijke gegevens die overal opduiken.
Eigen schuld, dikke bult.
Maar ik hoop dat hij gewoon vertrekt, dan keert de rust snel weer terug.
Maar op de man spelen is meer een vorm van Peter de tent uit lokken dan daadwerkelijk wat nuttigs uit hem persen. En dat laatste wil ik nu eigenlijk wel eens zien gebeuren. Dat eerste is al gelukt volgens mij, en dat had tot dusver geen positieve effecten.
Maar ik geef toe, hij had dit kunnen verwachten, hij heeft het zover laten komen.
Bedelf Bas onder de verzoeken om Peter geen admin meer te laten zijn. Dan zal het Peter ook duidelijk worden dat je niet zomaar alles kunt uitspoken.
Iemand opzoeken om hem vervolgens op zijn bek te timmeren zou ik niet doen, laat staan aanraden. Dat gaat nergens over. Ik kan je wel vertellen dat het niet aan te raden is om je zoals Peter te gedragen daar waar ik (IRL) bij ben. Dan kan een bezoekje EHBO nog wel eens nodig zijn. Er zijn momenten dat ik het lontje niet weet te vinden en direct ontbrand!
Maar iemands privacy zomaar schenden vind ik ook niet kunnen. daarom heb ik zijn contactgegevens in andrieslouw zijn post verwijderd
En dát onderscheidt de moderator van de administrator. Ondanks het feit dat Peter de posts van Hipska verwijderd en zonder overleg met Hipska een nieuw kanaal opricht, neemt Hipska Peter nog wel in bescherming. Klasse.
Hint: in het verleden is een administrator de laan uitgestuurd voor minder gekloot dan nu. Trek uw conclusies.
Mensen mensen mensen. Adem in, adem uit. In het belang van het PHPhulp team zal ik mijn mening hier niet uiten. Ik zal ook niemand veroordelen. Ik zal de situatie niet eens goed bestuderen. Maar ik wil tegen sommigen van jullie wel zeggen: doe eventjes rustig. Dit is PHPhulp. PHPhulp is een community voor PHP programmeurs. PHPhulp is dus niet hetzelfde als Second Life.
Ik begrijp dat gerechtigheid in alle gevallen belangrijk is voor mensen, ook op een forum waar veel tijd in wordt gestopt. Maar bedenk wel dat de procedure op een eerlijke manier moet worden afgehandeld. Nu bedenk ik me terwijl ik dit typ dat er geen procedure is (oeps), maar denk eventjes na. Ook al heeft iemand, of hebben meerdere iemanden, fouten gemaakt, blijf netjes, blijf beschaafd, anders wordt het één grote bende.
Ik ga er vanuit dat het PHPhulp team en voornamelijk de administrators dit probleem netjes oplossen en de betrokken mensen en het PHPhulp team hier juist over informeren. Ik ben wel van mening dat ook moderators en administratos zich moeten houden aan bepaalde regels, waaronder (grond)wettelijke regels zoals vrijheid van meningsuiting en persvrijheid (als in de vrijheid om te publiceren wat men wil -> geen censuur).
In het kort: ik begrijp de reacties, maar hou het even vriendelijk.