Ipod kom binnekort binnen. Dus ik zit beetje met m'n muziek te klieren. Ik wil graag de album hoezen toevoegen aan de nummers zodat ik op m'n ipod dat zie als achtergrond bij het afspelen ect..
Dat had ik al gezien, maar misschien een soortgelijk iets bedoelde ik ;-)
Inmiddels had ik al wat gevonden. Die haalde alles van amazon af, maar dan moest je alle albums met de hand gaan selecteren. En nee, daar heb ik geen zin in :-')
Downloaden is niet lang meer legaal zoals je zelf al zei. Er wordt al gezocht naar een aanpassing in de wet zodat door auteursrechten beschermt materiaal niet meer gedownload mag worden. Daarnaast zullen alle programma's waarmee je via p2p kan downloaden ook delen uploaden. Zo werkt p2p immers. Je kan het wel uitzetten, met het risico dat je niet meer kan downloaden omdat de andere clients zien dat je niet deelt, of je gelaarsd wordt van de tracker.
Het zal naar mijn idee nog wel even duren voordat dat wetsvoorstel erdoor komt, en daarna zal je via omwegen waarschijnlijk nog auteursrechtelijk beschermd materiaal kunnen downloaden. Het is iets wat mij moeilijk op te lossen lijkt, omdat weinigen het zien als misdrijf, al was het maar omdat je het vanuit je luie stoel kan doen. Maar dat het uiteindelijk verboden zal worden, dat zit er wel in ja.
Let overigens ook op het zinsdeel op beperkte schaal. Ik weet niet of een rechter inmiddels heeft bepaald wat 'beperkt' inhoudt, maar het lijkt me dat je niet volaan cd's mag downloaden. In die zin zou het louter downloaden met behulp van torrents (afgezien van het feit dat je daarmee ook meteen uploadt) ook niet mogen, omdat het dan niet meer beperkt is?