Hallo PHP vrienden,

de laptop van de drummer van onze band is overleden. Weet iemand van jullie trucs/tools om te checken of er nog iets van de HD te halen is?

Bij een desktop zou ik gewoon de HD eruit halen en in een andere comp zetten, maar met laptops heb ik geen ervaring op dat gebied.

Tips zijn welkom!
Hdd er uit slopen en in een andere laptop doen, oude laptop uit het raam gooie en dan begraven, heb je ook nog wat lol :)
Robert_Deiman schreef op 20.09.2007 12:34
Ik vraag me ook af hoe Jordy daar bij komt, er staat wel op dat het in staat is om bij perongeluk verwijderen van bestanden, mappen of partities, maar ook na formatteren, stroom uitval, virus aanval en software falen.

Bron: RunTime.org

Uit eigen ervaring, zou ik maar zeggen.

-nu weer ontopic-
Als het een 2,5 inch harde schijf betreft (hoogst waarschijnlijk) zou je de harde schijf uit de laptop moeten halen en hem in een 2,5 inch externe behuizing moeten stoppen. Die verbind je dan vervolgens via usb of firewire met je computer. Je hebt er dan gelijk een mooie externe harde schijf bij, en ze zijn nog goedkoper dan die convertors.

Zie hier een overzicht van verschillende behuizingen:

Bron: klik

(bedankt voor wijzigen van mijn links, ik was net al op zoek gegaan hoe dat beter kon)

Reageren