hoi

(bijna) iedereen zal het wel met me eens zijn dat firefox de beste browser is die er is(iig voor windows en webdesign, normaal gebruik ik safari)
ik was die rotzooi van ie nou eens zo zat, al die dingen die er opeens anders uit zien en niet werken, dat is bijna meer werk dan de site bouwen zelf....
rekening houden met browsers die toch niet gebruikt worden enzo....
ik heb echt zo iets van dat ik zeg "ik maak mijn sites voor firefox, neem dat maar of ga een andere sites kijken" het enige probleem is dat nog meer dan 60% dat gebruikt.

naja, wat vinden jullie van dit probleem, hoer erg is het, hoe krijgen we de hele wereld over op firefox, enz, enz

ik vraag me toch af of w3c zo onduidelijk is, of dat micrsoft zo dom is....
mijn idee(gaat nooit werken):
we gooien alle ie hack uit de sites, en gaan doen wat we leuk vinden, ontwerpen, ipv dagen zoeken naar het probleem met ie.
dan werken alle sites opeens voor geen meter meer met ie, dus neemt iedereen firefox.

ps nu maar hopen dat mijn eerste koffiehoek post in goede aarde valt, en niet met een slotje eindigt.
Als websitebouwer zul je toch moeten doen wat de "consument" (bezoeker) wil. De meerderheid kiest voor IE. De enige manier om dat te veranderen is als Firefox meer aan marketing gaat doen, niet in het nieuws meer komt vanwege bugs, sneller wordt om op te starten (op een normale P4 gaat het nou eenmaal traag) en zo nog meer. Ik weet niet wat de mensen tegenhoudt van Firefox.

Ik denk in ieder geval niet dat developers iets kunnen eisen wat betreft browsers. Er zijn er nou eenmaal meerdere, deal with it. Een Firefox-monopolie word ik ook absoluut niet blij van. Monopolies zijn slecht en verschil is er altijd. Dus het probleem is niet op te lossen, denk ik. Er is tijd nodig.
tip: maak gewoon reclame voor ff op je site, zo kun je zorgen dat er meer ff gebruikers komen :D
nog een tip: typo's zijn opzich niet erg, maar het staat wel appart als er hoer ipv hoe staat ;)
verschil is goed, maar als dat verschil zich nou aan de w3c standaarden zou houden...*voelt zowel angst als verlangen voor css 3*

en je moet idd naar je klanten luisteren, kleine kans dat die willen dat hun site niet werkt met ie, maar voor mezelf...

iig bedankt voor je mening.
Ik heb het niet over klanten. Ik heb het over de bezoekers.
"De geschiedenis staat gelukkig bol van de mensen, die zich verzetten tegen de heersende regels. Anders hadden wij van Gogh, Andy Warhol, Gustaf
Mahler, Jimmy Hendrix, Lauri Anderson e.v.a. moeten missen. Al deze mensen
hebben een paar dingen gemeen: ze werkten keihard om hun 'materiaal' of
'instrument' te doorgronden. Ze stelden zich een hoop moeilijke vragen,
omdat ze de behoefte voelden om nieuwe, eigen regels te defineren." - RF, docent fotografie

IE is een kunst opzich
Hmm.. ik heb een paar klasgenootjes ook gevraagd waarom ze nog IE gebruiken terwijl ze ook een tijdje FF hadden gebruikt.

Reden (volgens hun):
- IE start sneller op
- Je ziet geen verschil in de sites [omdat wij webdesigners zo vriendelijk zijn voor de IE gebruikers ;-)]
- IE 7 is bijna hetzelfde als FF [omdat IE 7 tabbladen heeft.. ik zie verder amper een verschil :P]

Ik vind het zelf maar zwakke argumenten.. maar ja.. [O en... FF heeft Add-ons :P IE nog niet (toch?)]
Persoonlijk gebruik ik meestal Firefox. Maar IE 7 werkt hier ook uiterst goed. Ik vind ze beide goed.

Soms heb je wel wat workarounds nodig, hoewel dit sinds IE 7 al vermindert is t.o.v. IE 6.
Mijn zus gebruikt altijd ie7
ik altijd ff ik krijg haar niet over de lijn om ff te gebruiken

Ken je (belgen) VTM je kan altijd een bericht sturen naar het nieuws dat je graag wilt dat ze een soort van test - enquete doen over wat de mensen het liefts hebben

4040 is het nummer of [email protected] (als ik me niet vergis)

MVG
FF HEERST !
Miloan schreef op 23.09.2007 18:45

- Je ziet geen verschil in de sites [omdat wij webdesigners zo vriendelijk zijn voor de IE gebruikers ;-)]

mijn idee was dus wat er zou gebeuren als we eens niet vriendelijk zijn...

ik dacht eigenlijk dat alle ie gebruikers mensen zijn die nooit nadenken over hun software keuze, die gewoon naar de winkel lopen en gebruiken wat er bij zit.
dat is dus niet helemaal zo.
Miloan schreef op 23.09.2007 18:45

Dat ervaar ik toch wel even anders hoor.... een tabel in een tabel wil soms nog wel eens buggy zijn in IE; in FF niet.

Verder de opmaak van een orderd-/unorderd list is soms irritant. Zie deze pagina maar eens IE7. De orderd list staat meer naar links dan de tekst, terwijl in FF de orderd list gewoon verder staat dan de tekst. Irritant.

Ik ben dan wel geen fanboy, maar FF biedt iets sneller meer mogelijkheden (dankzij add-ons) dan bij IE (hoewel IE ook wel add-ons kan verdragen).

Reageren