(bijna) iedereen zal het wel met me eens zijn dat firefox de beste browser is die er is(iig voor windows en webdesign, normaal gebruik ik safari)
ik was die rotzooi van ie nou eens zo zat, al die dingen die er opeens anders uit zien en niet werken, dat is bijna meer werk dan de site bouwen zelf....
rekening houden met browsers die toch niet gebruikt worden enzo....
ik heb echt zo iets van dat ik zeg "ik maak mijn sites voor firefox, neem dat maar of ga een andere sites kijken" het enige probleem is dat nog meer dan 60% dat gebruikt.
naja, wat vinden jullie van dit probleem, hoer erg is het, hoe krijgen we de hele wereld over op firefox, enz, enz
ik vraag me toch af of w3c zo onduidelijk is, of dat micrsoft zo dom is....
mijn idee(gaat nooit werken):
we gooien alle ie hack uit de sites, en gaan doen wat we leuk vinden, ontwerpen, ipv dagen zoeken naar het probleem met ie.
dan werken alle sites opeens voor geen meter meer met ie, dus neemt iedereen firefox.
ps nu maar hopen dat mijn eerste koffiehoek post in goede aarde valt, en niet met een slotje eindigt.
En met ze bedoel ik dan de windows gebruikers. Waarom kopen ze het dan?
Windows wordt geleverd met de nodige software om te kunnen browsen, mailen, ect...
Waarom dan nog andere software installeren?
Als je gewoon het minimum aan software installeert blijft je bak toch lekker draaien? en starten de programmas snel op.
Het probleem zit m in de third party software: je koopt een digitale camera, waarom nog al die zooi installeren die bij de camera zit. Installeer gewoon de driver. Windows kan ook externe app. herkennen
En staat je IE nie aan, stap dan over naar linux maar hou op met die onzin altijd.
Maar wat nou als je niet tevreden bent met de software die erop zit?\
Ik kan me heel goed voorstellen,
dat je als amateur filmer,
nog een best leuk filmpje van je pas geschoten beelden wilt maken,
In windows movie maker gaat dit dus echt niet lukken,
Daarom gaan er ook veel mensen voor andere software.
Dit is dus ook het geval bij browers enzo,
Als jij iets wilt van een browser, en die ondersteunt dat niet,
En je ziet een andere browser die dat wel ondersteunt,
Dan ga jij voor die andere browser,
En dan blijf je der meestal ook wel bij,
Je gaat niet steeda van browser wisselen,
neem ik dan aan,
Omdat je met het ene dit kan en met de andere hetzelfde behalve heel veel,
Winamp is in vergelijking met Media player een leuker spelertje, maar beiden spelen ze niet alles af. Zeker als je veel met filmpjes doet enzo is VLC mediaplayer een zeer geschikt product.
Als je ook veel webdesigned, bouw je eerst in Firefox, omdat die zich aan de w3c standaart houdt. Het is dan vervelend als je elke keer voor IE weer dingen moet aanpassen (hacks toevoegen) om het wel werkend te krijgen.
Bovendien heb je als je VLC mediaplayer gebruikt, of nog leuker een ander messenger programma (omdat je dat bijvoorbeeld bent gewend) Heb je Windows mediaplayer (nog wel gewoon via software te wissen) en Windows Messenger (standaard mee-geïnstalleerd, Dus niet Live messenger) niet meer nodig. Maar die kan je niet gewoon via software verwijderen, daar moet je eerst wat anders voor doen.
Windows paint, gebruik ik nooit, net als veel andere tools, omdat daar betere varianten voor zijn te krijgen. Maar dat betekend ook snelheidsverlies. Alleen Microsoft programma's kunnen volledig gebruik maken van de kracht / motor achter het Windows besturingssysteem, omdat 3e partijen geen inzicht hebben in de aansturing van het systeem, en dus een generiek (betekend meestal: zwaarder) systeem moeten bouwen om hetzelfde te doen.
Gelukkig gaat dit hopelijk binnenkort veranderen, als Microsoft gehoor geeft aan de uitspraak in de zaak van het Europese hof tegen Microsoft.
?
Onbekende gebruiker
24-09-2007 09:55
@Robert die uitspraak over het vrijgeven van broncode ging over de server edities van Windows.
@Jurgen kan je mij dan vertellen waar in Windows een spreadsheet bewerker zit? waar je een goede download manager kan vinden? Klopt zit er niet in daarom gebruik je software van andere.
Overigens, ik ben het met je eens dat de software die bij een camera geleverd onnodig vertragend is in veel gevallen; een driver is vaak meer dan genoeg.