Ik heb mijn site sinds vandaag af, en dan begin je natuurlijk gelijk aan bezoekers te denken...Er zijn duizenden tutorials over het onderwerp 'meer bezoekers' en het standaard gedoe heb ik al gedaan: aanmelden zoekmachines, css valid etc.. Maar link of banner exchange lijkt mij toch ook wel iets, maar ik weet het niet zeker...
Heb je een ander idee die je bijv. ook zelf gebruikt hebt om je site te promoten, of je weet een goede link/banner exchange site, dan hoor ik het graag...
@henk
Marketing. Je hebt dus doekoe nodig of een heel geniaal concept. Overigens is aanmelden bij zoekmachines het stomste wat je kunt doen met het oog op SEO, maar nu ben je reeds te laat.
Veel succes met het wassen van auto's om de marketing rond te krijgen en tot over enkele jaren.
De site heb je vast gemaakt met een bepaalde doelgroep in het oog. Je weet dus ook hoe je die doelgroep moet benaderen. Dan is het dus alleen een kwestie van uitvoeren!
En dat kan inderdaad wel eens een paar centen kosten, maar met een goede formule verdien je dat ook wel weer terug. Investeren heet dat.
Edit:
Zoekmachine-optimalisatie (Engels: search engine optimization of SEO[1]) is een onderdeel van Search Engine Marketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de reguliere zoekresultaten van een zoekmachine, op voor de webpagina relevante trefwoorden of zoektermen.
Sommige websites proberen de zoekresultaten van de zoekmachines in hun voordeel te beïnvloeden door gebruik te maken van truukjes (spamdexing). Zo vermelden sommige websites in de metatags vele honderden woorden. Een andere truuk is het gebruiken van zinnen met steekwoorden in dezelfde kleur als de achtergrondkleur van de website (cloaking); ze zijn dan wel zichtbaar voor de zoekmachine, maar niet direct voor de bezoeker. Weer een andere truuk is om een website op verschillende locaties neer te zetten. Deze truukjes werken vaak in het begin even, totdat ze veel gebruikt gaan worden. Dan verzinnen de makers van zoekmachines methodes om dit soort ongewenste optimalisatie tegen te gaan. Tegenwoordig treden makers van zoekmachines harder op tegen zulke ongewenste truukjes, waarbij websites zelfs uit de index van de zoekmachine verwijderd kunnen worden.
Het aantal bedrijven dat zich met zoekmachineoptimalisatie bezig houdt, is inmiddels zover gegroeid dat er zowel een Nederlandse als een Europese brancheorganisatie is ontstaan.
Er zijn ook websites die zogenoemde SEO contests (SEO-wedstrijden) organiseren waarbij het de bedoeling is, op vooraf bepaalde zoektermen, zo hoog mogelijk te scoren in Google of een andere zoekmachine.
1) Jij meldt je aan
2) Google indexeert de site: lage score, geen verband met de rest van de wereld, laat staan belangrijke sites.
3) Jij gaat promotie doen
4) Google indexeert opnieuw, maar kent jouw onbeduidende history. Jouw ranking zal dus niet schrikbarend beter worden.
Een big bang launch is dus beter, je krijgt in 1x een hoge ranking.
Maar richt je gewoon op je doelgroep en ga daar promoten waar zij zich bevinden. Zorg er ook voor dat jouw doelgroep jouw site gaat promoten, dat scheelt jou een hele hoop werk en geld.
Ik heb zonet het hele verhaal van SanThe doorgelezen, volgens mij is hij daar best lang mee bezig geweest, en dan is het vervelende dat ik nog steeds niet snap waarom aanmelden op zoekmachines het domste is wat je kan doen.
Allemaal heel erg bedankt voor de vele reacties, ik begin het al beter te snappen. Ik zal er eens een nachtje over slapen..en dan neem ik morgen wel een beslissing over wat ik ga doen voor mijn marketing..
Een handige truuk is inderdaad om er voor te zorgen dat de weinige gebruikers die je hebt de website zelf ook promoten. Bijvoorbeeld door ze punten te geven als een nieuw lid zich aanmeldt via zijn / haar link.