Ik heb mijn site sinds vandaag af, en dan begin je natuurlijk gelijk aan bezoekers te denken...Er zijn duizenden tutorials over het onderwerp 'meer bezoekers' en het standaard gedoe heb ik al gedaan: aanmelden zoekmachines, css valid etc.. Maar link of banner exchange lijkt mij toch ook wel iets, maar ik weet het niet zeker...
Heb je een ander idee die je bijv. ook zelf gebruikt hebt om je site te promoten, of je weet een goede link/banner exchange site, dan hoor ik het graag...
Jah oke, maar ik heb geen site waar je je kunt registreren of zoiets, dit is mn eerste site, en het is een soort experimentje om kennis te maken met programmeeertalen etc. En natuurlijk is deze info allemaal heel erg nuttig. Ik zal in de kerstvakantie als ik m ga vernieuwen er wel iets dergelijks opzetten: bedankt voor de tip!
Ik heb zonet het hele verhaal van SanThe doorgelezen, volgens mij is hij daar best lang mee bezig geweest, en dan is het vervelende dat ik nog steeds niet snap waarom aanmelden op zoekmachines het domste is wat je kan doen.
De zoekmachines houden rekening met eerdere rankings van je website. Dat betekend ook dat wanneer je je aanmeld met een site die nog niet af is, dat je sowiezo heel veel meer moet doen om hoger in de ranking te komen (of in ieder geval voor langere tijd veel bezoekers trekken en vaste links op andere sites hebben staan), dan wanneer je je aanmeld nadat je het hele SEO gebeuren hebt uitgewerkt.
Jij hebt je eerst aangemeld en wil nu optimaliseren voor zoekmachines. Dat betekend dat jij dus wel onderaan begint en dat de zoekmachine jou als een kleine site onthoud in eerste instantie.
Zoekmachines volgen (uiteraard) ook links op andere sites.
Als je bijvoorbeeld hier een link naar jou site neerzet, volgt Google die, en zal die jouw site indexeren. Hij constateert dat het over hetzelfde onderwerp gaat (programmeren), en zal jouw site dus hoger in de zoekresultaten zetten: je onderwerp is relevant.
Kijk ook eens op Netters.nl, daar staat een aantal tutorials over SEO op.
Want ik wil dit jaar nog 2 redelijke websites op internet hebben en kort daarna een 3e, en het zou niet fijn zijn als je met 3 sites gelijk zoiets vervelends hebt.
Een handige truuk is inderdaad om er voor te zorgen dat de weinige gebruikers die je hebt de website zelf ook promoten. Bijvoorbeeld door ze punten te geven als een nieuw lid zich aanmeldt via zijn / haar link.
Wanneer je punten moet geven om jouw site te promoten, dan doe je wel iets heel erg verkeerd. Dat heb je alleen nodig wanneer jouw site geen ene donder voorstelt en niemand op jouw site zit te wachten.
Met een goede site, zijn mensen blij wanneer ze een uitnodiging ontvangen en zijn de verzenders blij dat hun uitnodiging wordt gewaardeerd.