@Robert
Guus had 170 punten zeg je. En Roel won 86 punten. -> Klopt toch? klopt
Punt 1:
Guus, de expert van de familie, won van elk van zijn broers met een aantal punten, gelijk aan de leeftijd in jaren van die broer.
Dus het verschil in punten zou gelijk staan aan de leeftijd van de broer. Vandaar dat ik het nogmaals navraag.
Klopt niet
Want de leeftijd van Roel = 2*guus - 86
Guus bleek uit mijn verhaal 70 te zijn, waaruit volgt roel = 54
Als ik dat zo zou doen als jij het zegt zou hij 170-86 = 84 zijn
-> Guus won met een aantal punten, gelijk aan de leeftijd in jaren van die broer..
Daar ging ik dus de mist mee in, omdat als ik win met bijvoorbeeld 10 punten, die 10 punten het verschil is waarmee ik heb gewonnen.
Ik snap wel hoe jij het hebt berekend, alleen het was neit goed opgeschreven, omdat alleen volgens 1,3 en 5 je het verschil in punten tussen Guus en Roel al kon berekenen.
Ik snap jou antwoord, maar moet wel zeggen dat de vraagstelling toch niet helemaal juist was :P
Zijn jullie allemaal werkloos ofzo?!?! topic is alweer 31 pagina's lang...
Gaat ook een wiskundige vraag bedenken|-) fOck met vmbo heb je alleen maar saai en makkelijke wiskunde.. Zouw het nog niet eens wiskunde willen noemen.. Daarom had denk een 9 gehaald voor wis-examen.. boek was zelfs moeilijker xD
*bedenkt*
[edit]Of vraagt vriendin^^ haar wiskunde is leuker:-) heb hier nog blaadje van der met schaduwvergelijking erop.. Moeilijk:| maar wilt ook leren^^[/edit]