Sinds een aantal maanden wil mijn pc met windhoos (ja ik weet niet, niet over zeuren) een eigen wil hebben. Zo krijg ik op het ene moment een blue screen of death en het andere moment een onverwachtse reset. Zo krijg ik een melding van PAGE FAULT IN NONPAGED AREA wat op een geheugenprobleem duidt, maar ik kan prima in Windows komen. Een aantal maanden geleden had ik ook hetzelfde probleem maar kon ik toen niet in Windows komen, ook die PAGE FAULT IN NONPAGED AREA en heb toen nieuw geheugen gekocht.

Maar nu heb ik dus ongeveer dezelfde fout (mijn vermoeden). Hij heeft bijvoorbeeld problemen met het installeren van GTA San Andreas, kan een aantal bestanden niet vinden, hetzelfde bij Nero 6 kan hij ook een aantal bestanden niet vinden. Die er overigens wel zijn als ik hem op een andere pc installeer. Gisteren heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Hopelijk kunnen jullie mij nog advies geven vanavond, als het aan mijn geheugen ligt kan ik morgen langs de stad (30 km hier vandaan) vandaar dat ik graag vanavond nog wat adviezen zou willen hebben.

Alvast bedankt.
storeman schreef op 15.10.2007 09:55
Ik neem aan dat ze het systeem toch ff testen voordat ze het uitleveren....

Ram kan ook na een paar weken pas problemen gaan geven.

Maar blue screen of death duidt bijna zeker op problemen met je memory.
Een biosfout valt dus ook uit te sluiten? *vloek* *vloek* net weer blue screen of death gehad -.-
Ik had toen ik mijn 2gb ram met mijn 1gb combineerde (zelfde merk nog wel :X en zelfde type alleen verschil in grootte) ook blue screens, telkens net voor het installeren van windows. Je zou even kunnen googlen. Ik draai al een tijdje mee op tweakers en ik heb nog nooit gezien dat een biosfout tot een blue screen leidde.
Ok, zoals ik al eerder aan gaf, memtest gaf 260 errors.. lijkt me abnormaal. Ik heb ook wel eens gehad dat hij ook tijdens de windows setup via boot, bestanden niet kan vinden op de CD-Rom, op beide orginele (legale) cd's.. vreemd is dat. Bovendien kan hij enkele bestanden ook niet vinden bij de installaties van Photoshop CS2, GTA San Andreas, Nero 6, iTunes, en dat allemaal vanaf de harde schijf en cd'rom, je zou toch zeggen dat dat gewoon prima moet werken :S. Zodra ik richting stad ga, wip ik even langs bij de computerzaak waar ik dit geheugen heb gekocht.
Zoals jullie nu merken ben ik eindelijk weer online, zal even het verhaal uitleggen van wat er allemaal met mijn pc is gebeurd.

Dag 1
Gisteravond heb ik er werk van gemaakt, ben naar de zaak geweest (waar ik geen reclame van mag maken - slechte zaak btw) en heb via de garantie een nieuw reepje DDR 1GB geheugen gekregen. De BIOS liet correct zien dat dit 1024 MB was (test in de zaak). Eenmaal thuis gekomen zet ik PC aan, ga Windows balkje bezig met laden, BAM Blue Screen Of Death - PAGE FAULT IN NONPAGED AREA. Dat is toch wel heel erg vreemd, 2 keer nieuw geheugen en alsnog dezelfde fout. Toen heb ik naar de helpdesk gebeld waar ik overigens prima ben geholpen, heb een oude voeding er in gezet, kijken of het daar aan lag, en net zoals mijn vermoedens, nee voeding geeft geen problemen. Dus de helpdesk vertelt me, het ligt dan nog aan je moederbord of processor (we hadden al meerdere dingen geprobeerd). Het ergste van alles, nu kwam ik helemaal Windows niet meer in wat ik eerst nog wel kon. Laten we dit noemen, van een koude kermis thuisgekomen.

Wat zou jij doen? Terug gaan (30 km naar stad)? Nee dus, ik stop de (legale) Windows XP Home Edition schijf er in, ga via de boot naar Windows Setup. Computer bezig met laden van alle gegevens en dan, BAM Blue Screen Of Death - PAGE FAULT IN NONPAGED AREA. Duidt weer op het geheugen, maar dat kan toch niet? 2 Keer nieuwe geheugen..

Dag 2
Het is 10.00, stap uit bed en ga naar mijn oude vertrouwde pc zaak (mag denk ik geen reclame voor maken - geweldige zaak met geweldige service, zit in Groningen, ben je nieuwsgierig welke zaak? PM me dan ;)). 10.30 Aangekomen, ze konden me niet meteen helpen en zouden alles onderzoeken wat het zou kunnen zijn.

Gezien ik socket 754 heb kan ik hier moeilijk/geen onderdelen voor krijgen. Alles is immers 2 jaar geleden uit de markt gehaald. Dat betekent dus, alle 3 basisonderdelen moeten worden vervangen: moederbord, processor en geheugen. Dat levert al een pittig prijsje op.

Het is 14.30 en ik word door de zaak gebeld met de vraag, what2do? Ze stelden me voor een intel processor te nemen met een bijbehorende P5K moederbord. Een Intel S775 Core 2 Duo E4400 2.00GHz 2Mb werd mij aangeraden. Maar jullie kennen me, ik wil graag iets beters waar ik wat langer mee kan doen, dus ik heb om de Intel S775 Core 2 Duo E6750 2.66GHz FSB1333 4Mb gevraagd. De 6850 was 80 euro duurder, werd me wat te duur.

Het is 16.30 telefoontje van de zaak met de mededeling dat mijn pc klaar is. Fijn dacht ik, opgehaald en betaling gedaan (bijna 400 euro :o). Toen thuisgekokmen mijn pc geinstalleerd. Eindelijk na zolang wachten met allerlei obstakels wat mijn pc niet wou doen (ineens resetten, programma's weigeren te installeren, etc.). Daar ben ik dan gelukkig weer, kan ik PHPhulp weer mijn bijdrage toevoegen. Het belangrijkste van alles nog, Photoshop werkt weer :). Helaas ben ik wel veel spullen kwijt geraakt :/.
Als je je oude harddisk nog hebt, kan je die in je nieuwe pc hangen, en je bestanden overzetten. Maar volgens mij heb je je oude harddisk geformateerd en daar windows opnieuw op geinstaleerd..

Reageren