Ik ben van plan om domeinen te registreren om daarna door te verkopen. Daarbij moet het voor mij natuurlijk erg goedkoop zijn, dus: weten jullie een host waar je goedkope domeinen kunt krijgen, gewoon op mijn eigen DNS servers.
Het hoeft niet in Nederland te zijn, gewoon zo goedkoop mogelijk. Ik heb al 12Register gevonden.
Bij een registrar, dat kan een provider zijn. Hoeft echt niet.
Edit: Van SIDN
Deelnemers
Een domeinnaam kan uitsluitend worden aangevraagd via een Deelnemer van SIDN. De meeste Deelnemers zijn hostingbedrijven, Internet service of access providers (maar ook steeds meer multinationals, merkenbureaus en reclamebureaus worden Deelnemer). Deze bedrijven verschaffen toegang tot het internet en/of houden zich bezig met het gebruiken van internet als communicatiemiddel, bijvoorbeeld door het ontwikkelen van websites.
Klopt, maar die 50ct geeft een erg vertekend beeld.. Om zelf echt die domeinnamen te kunnen registreren ben je per kwartaal 150 euro kwijt. Op jaarbasis ben je dus 600 euro kwijt.
Verkoop je domeinnamen door voor 9,99 op jaarbasis, dan moet je al: 50 ct kwijt voor registratiekosten en 90 ct per kwartaal voor het abbonement.
Voor het verkopen van een domein dat 1 jaar loopt (2e jaar heb je de registratiekosten niet meer) 6,39 euro winst per domein per jaar. (puur domein)
Wil je die 600 euro eruit halen, zal je dus bijna 100 domeinen per jaar moeten verkopen. (voor het gemak die 50 ct voor het 1e jaar niet eens meegerekend, maar met 100 domeinen komt er dus nog 50 euro overheen, wat betekend dat je zo'n 104 domeinen moet verkopen om quite te draaien)
Aanvulling op Robert_Deiman: En als je een foutje in het invullen van een formulier maakt zodat er bijvoorbeeld een verkeerde verhuizing plaats vindt, dan kost je dat gewoon even €100,- boete.
Vind jou een beetje irritant worden hier wes, met je stoere opmerkingen. Deze jongen vraagt iets en er worden gelijk weer irritante opmerkingen naar hem gegooid.
Niet echt positief voor de sfeer en indruk van deze site vind ik.