Ik ben van plan om domeinen te registreren om daarna door te verkopen. Daarbij moet het voor mij natuurlijk erg goedkoop zijn, dus: weten jullie een host waar je goedkope domeinen kunt krijgen, gewoon op mijn eigen DNS servers.
Het hoeft niet in Nederland te zijn, gewoon zo goedkoop mogelijk. Ik heb al 12Register gevonden.
Oke, verwacht niet dat je daar heel veel winst mee gaat behalen. Domeinkapen is een redelijk achterhaald iets en - als ik het me goed herinner - er zijn al regels opgesteld omtrent de rechten op een domeinnaam. Heeft te maken met het merkenrecht dacht ik. Dus als Zune Phone als merk is geregistreerd, en jij registreert zunephone.nl (of soortgelijke namen) dan kan Microsoft die naam tegen kostprijs overnemen wanneer het aantoont dat jouw domeinnaam in strijd is met hun recht op een merk.
Het is al lang geleden dat ik hier iets over gehoord heb, maar het kan verstandig zijn je daar even in te verdiepen. Wil je echt geld verdienen, dan kan je beter kastanjes rapen en ze verkopen als 'Anne-Frankboomkastanjes' ;)
Lol, dus jij komt dadelijk ook in een positie als de man die www.112.nl had geregistreerd en nu een flinke som geld gaat vragen aan de overheid (die die site wil overkopen)?
Bijvoorbeeld. De overheid stikt toch van het geld, voor € 500.000,00 zouden ze 'm kunnen krijgen. Exclusief BTW.
Kasper schreef op 21.11.2007 17:16
- Die domeinen zijn bedoeld om te verkopen.
Oke, verwacht niet dat je daar heel veel winst mee gaat behalen. Domeinkapen is een redelijk achterhaald iets en - als ik het me goed herinner - er zijn al regels opgesteld omtrent de rechten op een domeinnaam. Heeft te maken met het merkenrecht dacht ik. Dus als Zune Phone als merk is geregistreerd, en jij registreert zunephone.nl (of soortgelijke namen) dan kan Microsoft die naam tegen kostprijs overnemen wanneer het aantoont dat jouw domeinnaam in strijd is met hun recht op een merk.
Het is al lang geleden dat ik hier iets over gehoord heb, maar het kan verstandig zijn je daar even in te verdiepen. Wil je echt geld verdienen, dan kan je beter kastanjes rapen en ze verkopen als 'Anne-Frankboomkastanjes' ;)
Dat weet ik. Alleen zal de kans dat ik zunephone.com krijg klein zijn, ik ga me denk ik meer richten op dingen als zunephoneshop.com, zunephonehacks.com etc. En in het geval dat Microsoft het domein wil, mogen ze de kosten die ik aan het domein gehad heb terugbetalen, en mogen ze 'm komen halen.
[quote='GaMer13 schreef op 21.11.2007 17:13']Lol, dus jij komt dadelijk ook in een positie als de man die www.112.nl had geregistreerd en nu een flinke som geld gaat vragen aan de overheid (die die site wil overkopen)?
Bijvoorbeeld. De overheid stikt toch van het geld, voor € 500.000,00 zouden ze 'm kunnen krijgen. Exclusief BTW.[/quote]
Lol. Is nog eens bijna 100.000,- erboven op... Dan ga je het toch zeker wel delen met ons hè?? (En als je dan nog gaat mekkeren over de prijzen van domeinnamen, ben je niet goed snik als je zoveel geld heb..)
Wist trouwens niet dat die site die ik gaf tijdelijke actie was, zou niet verkeerd zijn als dat altijd zo zou zijn :(
Zoek maar eens op webwereld bijvoorbeeld de zaak op van page.nl (page toiletpapier vs een startpagina aanbieder) , zal je zien wat ik bedoel
Ach, ik maak me er niet druk om.
Kruidnootje.nl schreef op 21.11.2007 17:34
[quote='Jonathan schreef op 21.11.2007 17:21'][quote='GaMer13 schreef op 21.11.2007 17:13']Lol, dus jij komt dadelijk ook in een positie als de man die www.112.nl had geregistreerd en nu een flinke som geld gaat vragen aan de overheid (die die site wil overkopen)?
Bijvoorbeeld. De overheid stikt toch van het geld, voor € 500.000,00 zouden ze 'm kunnen krijgen. Exclusief BTW.[/quote]
Lol. Is nog eens bijna 100.000,- erboven op... Dan ga je het toch zeker wel delen met ons hè?? (En als je dan nog gaat mekkeren over de prijzen van domeinnamen, ben je niet goed snik als je zoveel geld heb..)
Wist trouwens niet dat die site die ik gaf tijdelijke actie was, zou niet verkeerd zijn als dat altijd zo zou zijn :(
[/quote]
Ik zal het met jullie delen. Zal ik iMacs uit gaan delen voor jullie? Trouwens, ik krijg nu een idee voor een numeriek domein, waar de overheid wel geïnteresseerd in zou kunnen zijn...
Lijkt beetje op een ziekte waaraan een ex-werkgever van mij leed: megalomanie :)
Als je geld wilt verdienen, ga dan gewoon werken. Het feit dat de eigenaar van 112.nl nog altijd geen miljonair is (terwijl hij er een serieuze site van heeft gemaakt wat eea nog bemoeilijkt), geeft wel aan dat ook jij dat niet zal zijn. Daarbij komt dat de overheid aan andere regels gebonden is met betrekking tot uitgaven dan bedrijven (en feitelijk besteel je 'het volk' als je domeinnamen voor grof geld aan de overheid probeert te verkopen).
Naja, ik wilde hier een hele uiteenzetting typen waarom je beter geen domeinnamen kan registreren omdat je er geld mee wilt verdienen, maar ik laat het maar hierbij. Wordt registrar of koop een hele rits domeinnamen en er zijn 2 opties: of je wordt rijk, of je raakt je geld kwijt. En ik zet mijn geld in op dat laatste.
Lijkt beetje op een ziekte waaraan een ex-werkgever van mij leed: megalomanie :)
Als je geld wilt verdienen, ga dan gewoon werken. Het feit dat de eigenaar van 112.nl nog altijd geen miljonair is (terwijl hij er een serieuze site van heeft gemaakt wat eea nog bemoeilijkt), geeft wel aan dat ook jij dat niet zal zijn. Daarbij komt dat de overheid aan andere regels gebonden is met betrekking tot uitgaven dan bedrijven (en feitelijk besteel je 'het volk' als je domeinnamen voor grof geld aan de overheid probeert te verkopen).
Naja, ik wilde hier een hele uiteenzetting typen waarom je beter geen domeinnamen kan registreren omdat je er geld mee wilt verdienen, maar ik laat het maar hierbij. Wordt registrar of koop een hele rits domeinnamen en er zijn 2 opties: of je wordt rijk, of je raakt je geld kwijt. En ik zet mijn geld in op dat laatste.
Oké, maar ik richt me niet op de overheid hoor ;-) Of is dat ook kansloos? Als ik één keer een mooi domein heb, heb ik direct het geld van alle andere domeinen terugverdiend.