ouder en werkende,
ik heb momenteel 6 uur wiskunde in een week, 2 op maandag en 4 op woensdag, 3 uur duits, 1 op dinsdag en 2 op woensdag en zo zijn er bij mij op school nog meer talloze voorbeelden van meerdere keren per dag hetzelfde vak, zelfs als je een vak maar 2 uur per week hebt, dat die uren dan op 1 dag zitten, en dan heb ik voor sommige dagen dus geen huiswerk en andere ontzettend veel.
Dan heb ik ook nog is maarliefst 5 tussen uren in de week, ook deze zijn alles behalve gelijkmatig verdeeld in een week (bijv. op vrijdag 3 uur les en 2 uur achter elkaar in de mediatheek waarop ik zelden iets te doen heb), als het verplichte aantal uren wordt verhoogd, betekend dat voor ons alleen maar dat alleen maar dat iedereen nóg meer tussenuren krijgt.
Geef mij eerst maar is een fatsoenlijk rooster ipv meer lessen.
?
Onbekende gebruiker
23-11-2007 19:05
Oh goh, ik heb ook een blokuur Nederlands en een blokuur Wiskunde. So what? Hoor je mij klagen? Neen. Dit noem ik daarom ook geen geldige reden om te gaan staken en of een fatsoenlijk rooster te eisen.
Wij hebben op school op dit moment een heel erg handig systeem om op de 1040 lesuren uit te komen.
Iedereen heeft een bepaald aantal lesuren ingeroosterd gekregen. Dit is varieërend van 16 tot 26 uren in de week. Verder hebben wij zogenaamde C-uren waarin we bij een vakdocent kunnen werken of in een studie ruimte waarvoor je dan een stempel krijgt. Iedereen moet 26 uren in de week volgen. Heb je niet genoeg op je rooster staan? Dan moet je gewoon je uren opvullen met die C-uren.
Eerst dachten we dit wordt helemaal niets, alleen maar meer naar school. Nu we er aan gewend raken valt het allemaal 100% mee. Je hebt bijna geen tussenuren meer, meestal moet je toch wel c-uren volgen dus dat kan dan mooi in die tussenuren.
We maken op dit moment dus elke week minimaal 26 lesuren en ik moet zeggen dat het erg prettig werkt. Had je normaal een tussenuur dan deed je over het algemeen niets. Nu heb je meer tussenuren dus ga je uiteindelijk toch wel wat doen waardoor je thuis minder hoeft te doen. Verde rzijn we niets later uit dan vorige jaren en toch halen we de 1040 uren.
Prima oplossing lijkt mij.
Aan de andere kant kan ik de stakingen ook wel weer begrijpen. De meeste leerlingen die staken, staken tegen het 9e uur. Scholen willen er dus uren achteraan plakken maar hierdoor zijn leerlingen soms pas om kwart over 5 uit. Ik snap wel dat je dat als leerling niet wilt en ik vind dat je als school beter zo'n oplossing kan treffen zoals op onze school is gedaan.
?
Onbekende gebruiker
23-11-2007 20:21
Wij hebben dat dus ook remco, maar wij noemen dat Z-uren (Zelfstudie-uren) :) Ik ben er ook erg over te spreken, dus de school waar ik op zit haalt makkelijk die 1040 uren.