Jongens ga je nou maar eens voorbereiden op het echte leven. De gemiddelde werkweek is 40 uur keer ongeveer 44 weken per jaar is 1760 uur per jaar aanb het werk
Flikker dus alsjeblieft op met je 1040 uur. Dat geld voornamelijk voor Jonathan die mij daar zelfs mailtjes over stuurt
Oh goh, ik heb ook een blokuur Nederlands en een blokuur Wiskunde. So what? Hoor je mij klagen? Neen. Dit noem ik daarom ook geen geldige reden om te gaan staken en of een fatsoenlijk rooster te eisen.
De leraren waren anders de eerste die begonnen met klagen hoor.
Klaasjan Boven schreef op 23.11.2007 21:26
Jongens ga je nou maar eens voorbereiden op het echte leven. De gemiddelde werkweek is 40 uur keer ongeveer 44 weken per jaar is 1760 uur per jaar aanb het werk
Flikker dus alsjeblieft op met je 1040 uur. Dat geld voornamelijk voor Jonathan die mij daar zelfs mailtjes over stuurt
Volgens onze schoolregelement is een half uur huiswerk per les harstikke normaal, dat wordt dan in totaal dus al 1040 X 1.5 = 1560 uren school, verder zijn er natuurlijk ook nog zat mensen met een bijbaantje, als je daar bijv. 5 uur per week mee bezig bent dan is dat met 44 weken per jaar ook nog is 44 X 5 = 220 uur
tel dat bij elkaar op en je komt uit op 1780 uren in totaal, verder is het bij een werkweek nog altijd zo dat het gelijkmatig is verdeeld, maar op school kan het zijn dat je de ene week 5 proefwerken hebt en de andere helemaal geen.
en dan is het ook nog is zo dat als die 1040 uur er komt we ook nog is meer tussenuren krijgen, dat zijn er bij mij nu al 5 per week, dus nog is 220 uur.
ohja en bijna vergeten, er dreigt een tekort aan leraren, dus of er daadwerkelijk meer les wordt gegeven betwijfel ik.
Ze moeten inderdaad eerst maar eens zorgen dat er genoeg leraren zijn en genoeg werkruimtes. Ze kunnen die regel wel inzetten, maar als er niet genoeg is kan je niet werken.
Buiten dat, dat jullie roosters nou niet perfect op elkaar af stemmen, so what? het leven is niet makkelijk. Als dat de reden is dat je gaat protesteren ben je lomp. (zeg niet dat iemand hier dat doet, maar wel een paar knapen van 15 op tv)
Mensen op tv zeggen: "moeten we een beetje tot half 5 op school zitten, buitenschoolse activiteiten zoals werk en sport en noem maar op leiden eronder!"
Zeiken, is wat ze doen. Want de meeste van diegene die ik op tv heb gezien, zijn mensen die er niets voor over hebben om een diploma te halen straks. Die mensen maken hun huiswerk niet en vinden het raar dat ze dan op school worden gezet om hun huiswerk te laten maken. Als je verdomme ziet wat er uit hun monden komt wandelen (taalgebruik, zinsbouw) heb je ook gelijk zoiets van "stop er nog eens 100 uur extra bij..."
Maar inderdaad, zoals LAKS in eerste instantie ook bedoelde om te protesteren met een kleine groep van 100 mensen ipv 5000, als er niet genoeg leraren / ruimten zijn, is het belachelijk om die regel in te voeren.
Over die stakingen zelf (en die van aanstaande maandag, woensdag en vrijdag) belachelijk dat sommige jongeren alles gaan slopen. Die hebben dus duidelijk niet opgelet bij Maatschappijleer / Nederlands wat staken is. Want alles slopen is bij mij eerder Rellen, dan Staken. Maar goed, als je keek naar het niveau wat daar dan rondliep, verbaast het je niets....
met meer lessen gaan alleen maar minder mensen hun huiswerk maken
Dat weet ik zo nog niet, als je een beetje een normale instelling hebt ga je al snel huiswerk maken. Je zit toch maar op school en als je dan per week ook nog iets van 5 uren zit niets te doen, en vervolgens extra huiswerk hebt ga je wel wat doen. Wij hebben met onze C-uren eerst ook wel zitten discuteren met de directie maar achteraf is het alleen maar goed gekomen.
Het enige wat er bij ons nog op aan te merken is, is de beschikbaarheid van leraren maar dit wordt ook beter.
En wat hierboven ook al wordt gezegd, als je gaat staken gedraag je dan wel volwassen. Als je gaat slopen zal het juist alleen maar minder effect hebben. Als iedereen zich volwassen doet wordt er beter naar je geluisterd als je het mij vraagt...
Dat weet ik zo nog niet, als je een beetje een normale instelling hebt ga je al snel huiswerk maken. Je zit toch maar op school en als je dan per week ook nog iets van 5 uren zit niets te doen, en vervolgens extra huiswerk hebt ga je wel wat doen.
nou eigenlijk niet, want nu heb ik bijv. dinsdag en woensdag duits, als ik daar veel huiswerk voor opkrijg moet ik dat thuis doen, want ik heb maandag 1 tussenuur en donderdag en vrijdag 2
ohja ik heb in mijn vakantie trouwens ook 2 weken 8 uur per dag gewerk, ik vind dat relaxter dan school hoor, vooral omdat je geen druk hebt (denk aan proefwerken en overhoringen), maar ook omdat het allemaal regelmatig verdeeld is.
Weet je, dat kruitnoodje zegt, dat de meeste er niet voor willen doen voor een diploma, daar ben ik er inmiddels één van. Ik kan wel een beetje leren, maar door die meer lesuren kun je, omdat er nog maar 2 proefwerkweken zijn, je punt heel, maar dan ook heel moeilijk ophalen. Daarom kan ik niet naar het VWO. Daarom zijn m'n ouders teleurgesteld in mij. Daarom krijg ik geen nieuwe computer (wat dringend nodig is). Daarom zit ik nou in 300000 bijlessen waar ik helemaal niets leer, ik heb dan liever tussenuur en ga ik naar de supermarkt met een paar vrienden en lekker chips vreten. Ik heb er gewoon geen zin meer in. En dan komt er ook nog bij dat ik een hele tijd heel erge ruzie heb gehad met m'n ouders omdat ze dus nooit thuis zijn en nooit zien dat ik iets aan school doe, terwijl ik er zo verschikkelijk veel voor doe (inmiddels dus deed). Maar m'n punten werden steeds minder door die verekte kut uren. Je wilt niet weten wat er allemaal is gebeurt. En ik heb ook nog eens dyslexie, dat maakt het nog leuker. En dat er dan mensen gaan zeiken dat het goed is, zo goed is het ook nou weer niet, ik werk me kapot, en wat krijg ik er voor terug? Dat ik straks lekker met ultra veel gewerkt te hebben naar de Havo moet, terwijl ik eigenlijk met een stuk minder er voor te hoeven doen naar het VWO kon en lekker op m'n nieuwe pc gamen, wat ik dus nu niet kan door fps lagg.
Ah gossie, de kindertjes moeten maar liefst 1040 uur per jaar naar school! Wat zielig zeg!
En VWO, daar heb je gewoon een bepaald niveau voor nodig, wat dus ook betekent dat je in 2 weken proefwerken maken voldoende punten moet kunnen behalen. Kun je dat niet, dan heb je het gewenste niveau gewoon niet. Geen ramp, HAVO is ook een prima niveau, maar ga niet zeuren dat je ouders dan geen PC willen geven. Spreek je ouders er eens op aan dat ze eens normaal moeten nadenken en niet het onmogelijke van jou mogen eisen. Ik ken genoeg situaties waarbij de ouders het onmogelijke van hun kinderen eisen en bij tegenvallende resultaten zelfs de docenten bedreigen omdat hun zoon of dochter blijft zitten! Bij vele ouders zit er een steekje los en ze kunnen hun eigen kinderen nauwelijks.
Dat je niet naar het VWO kan, zegt niet zo heel erg veel, ook Einstein was geen ster tijdens zijn schooljaren. Dat hij daarna fantastisch werk heeft verzet, dat mag bekend worden geacht.
Maar piepen over een nieuwe pc.... Erg kinderachtig, ook dat hoort niet bij het VWO. Ga werken, open je eigen webshop, laat anderen voor je werken en wordt zelf ondertussen slapend rijk. Hou je ook tijd over om te studeren.
sommige mensen halen met minder uur ook nog goede punten ik zie niet in waarom deze mensen meer lesren moeten krijgen, laat dan de mensen die er meer moeite mee hebben bijles volgen en iedereen die de stof wel beheerst gewoon minder lessen volgen, dan krijg je kleinere klassen en gaat de kwaliteit van het onderwijs vooruit