Nah, hier is het topic dan
pgFrank schreef op 24.11.2007 18:45
Ah gossie, de kindertjes moeten maar liefst 1040 uur per jaar naar school! Wat zielig zeg!

En VWO, daar heb je gewoon een bepaald niveau voor nodig, wat dus ook betekent dat je in 2 weken proefwerken maken voldoende punten moet kunnen behalen. Kun je dat niet, dan heb je het gewenste niveau gewoon niet. Geen ramp, HAVO is ook een prima niveau, maar ga niet zeuren dat je ouders dan geen PC willen geven. Spreek je ouders er eens op aan dat ze eens normaal moeten nadenken en niet het onmogelijke van jou mogen eisen. Ik ken genoeg situaties waarbij de ouders het onmogelijke van hun kinderen eisen en bij tegenvallende resultaten zelfs de docenten bedreigen omdat hun zoon of dochter blijft zitten! Bij vele ouders zit er een steekje los en ze kunnen hun eigen kinderen nauwelijks.

Dat je niet naar het VWO kan, zegt niet zo heel erg veel, ook Einstein was geen ster tijdens zijn schooljaren. Dat hij daarna fantastisch werk heeft verzet, dat mag bekend worden geacht.

Maar piepen over een nieuwe pc.... Erg kinderachtig, ook dat hoort niet bij het VWO. Ga werken, open je eigen webshop, laat anderen voor je werken en wordt zelf ondertussen slapend rijk. Hou je ook tijd over om te studeren.

Weet je wat dan nog erger is (ja vind ik dus eigenlijk niet erg ofzo, f*ck school) dat ze als ik havo ga doen ze daarna een hbo opleiding (en daarna mss universiteit) niet willen betalen, bij VWO willen ze universiteit wel betalen. dat zit echt helemaal scheef of niet? en alles moet hier om punten draaien. en het kutte is dan ook nog is dat ik een broertje heb die 2 klassen overgeslagen heeft en nou 2 jaar eerder in de eerste klas zit en bijna alleen maar 10-en haalt (ja das echt!) en weet je hoeveel hij leert voor een week met 4 proefwerken? hooguit 15 minuten voor alles bij elkaar. dan kan ik er toch niets aan doen dat ik dat neit heb? slaat nergens op.
onze kernteamleider ('baas' van bovenbouw VWO) kwam vandaag bij ons de klas in, waarschijnlijk kunnen we komende vrijdag naar den haag protesteren, het personeel van onze school is namelijk grotendeels ook tegen 1040 uur
Tommy schreef op 25.11.2007 13:52
[quote='pgFrank schreef op 24.11.2007 18:45']Ah gossie, de kindertjes moeten maar liefst 1040 uur per jaar naar school! Wat zielig zeg!

En VWO, daar heb je gewoon een bepaald niveau voor nodig, wat dus ook betekent dat je in 2 weken proefwerken maken voldoende punten moet kunnen behalen. Kun je dat niet, dan heb je het gewenste niveau gewoon niet. Geen ramp, HAVO is ook een prima niveau, maar ga niet zeuren dat je ouders dan geen PC willen geven. Spreek je ouders er eens op aan dat ze eens normaal moeten nadenken en niet het onmogelijke van jou mogen eisen. Ik ken genoeg situaties waarbij de ouders het onmogelijke van hun kinderen eisen en bij tegenvallende resultaten zelfs de docenten bedreigen omdat hun zoon of dochter blijft zitten! Bij vele ouders zit er een steekje los en ze kunnen hun eigen kinderen nauwelijks.

Dat je niet naar het VWO kan, zegt niet zo heel erg veel, ook Einstein was geen ster tijdens zijn schooljaren. Dat hij daarna fantastisch werk heeft verzet, dat mag bekend worden geacht.

Maar piepen over een nieuwe pc.... Erg kinderachtig, ook dat hoort niet bij het VWO. Ga werken, open je eigen webshop, laat anderen voor je werken en wordt zelf ondertussen slapend rijk. Hou je ook tijd over om te studeren.

Weet je wat dan nog erger is (ja vind ik dus eigenlijk niet erg ofzo, f*ck school) dat ze als ik havo ga doen ze daarna een hbo opleiding (en daarna mss universiteit) niet willen betalen, bij VWO willen ze universiteit wel betalen. dat zit echt helemaal scheef of niet? en alles moet hier om punten draaien. en het kutte is dan ook nog is dat ik een broertje heb die 2 klassen overgeslagen heeft en nou 2 jaar eerder in de eerste klas zit en bijna alleen maar 10-en haalt (ja das echt!) en weet je hoeveel hij leert voor een week met 4 proefwerken? hooguit 15 minuten voor alles bij elkaar. dan kan ik er toch niets aan doen dat ik dat neit heb? slaat nergens op.[/quote]

Je hebt het of je hebt het niet....

En over die computer gesproken, ik haal zelf hele goeie cijfers en alles. Maar ik krijg nog steeds geen computer van me ouders daar moet ik zelf hard voor werken. En over dat staken gesproken ik ben er mee eens dat die 1040 uur teveel is maar op de manier hoe ze nu aan het staken zijn schieten we geen reet op. Het enige wat ze er mee bereiken is dat ze miss het wel gaat verhogen naar 40 uur per week zodat we aan de werk situatie zouden kunnen gaan wennen.....

joepie -.-
nou, ik ben dus vóór de 1040 uur, en zeker op de MAVO / VMBO. Ik zit zelf op MBO, en had op HBO kunnen zitten als ik meer school had gehad (ik kon thuis niet leren, op school wel). Ook vind ik dat het niveau op het MBO erg laag is (mensen kunnen soms amper nederlands schrijven en schrijven dan alleen maar MSN-taal).

Ook vind ik het erg zielig dat 99/100 kinderen die protesteren 'meegaan' met de 'populaire' klasgenoten en meedoen omdat ze gewoon geen zin in school hebben.

Of het 9e uur? ik kan tot het 15e uur les krijgen (half 10 's avonds), so what? welkom in het leven.

Word wakker en weet waarom je op school zit. Met dat diploma wat je daar behaalt bepaal jij je leven, wat ga jij doen later, enz. enz..

Mijn advies aan die koters die staken: bedenk eens waar je mee bezig bent, en realiseer dat ze die regel niet zomaar bedenken.
Zie je weer wat mensen in een gemeentetuin schoffelen, ben blij dat er even wat meer dicipline komt voor msn-ende pubertjes na schooltijd. Chillen is chil, echter schoolresultaten kunnen altijd beter als er meer wordt gestudeerd.
Het onderste uit de kan halen is natuurlijk het doel van iedere scholier, zow zit vrijwel iedereen in elkaar. Op hbo enz, werkt het niet zow. onderpresteerders op de havo gaan toch wel op hun mondje omdat ze de benodigde vaardigheden zoals plannen niet bezitten. Tis gewoon ff die keuze maken wanneer jij em chilled, nu, of later, of toch ff die middenweg. Kga voor die laatste.
Ik heb in een jaar 1340 uren op mijn rooster ingepland. - 100 uur uitval + 2 PWweken is ongeveer 1200 uur. Méér dan genoeg dus :-)
Bij ons op school hebben we er verder geen last van, want ze hebben allang een goed systeem ervoor bedacht. Tochz ijn ze gaan protesteren, en de helft kreeg straf. Erg oneerlijk, want Manders (schooldirecteur) stond ze nog aan te moedigen ook. Ondertussen heb ik mijn Latijn PW verneukt omdat ze zo'n lawaai maakten x'D
Vandaag weer eens 2 uur te vroeg op school.

Maar staken daar doe ik niet aan, ze moeten niet zeuren over het aantal uren.

Het enige waarvoor ik zou gaan staken is: "dat ze die lesroosters een keer goed op internet zouden moeten zetten!".

Nouja ik heb 1 uurtje gehad, al mijn huiswerk af(voor het eerst) en nu nog een uurtje vervelen.

Met vriendelijke groet,

Aron

----------------------------------------------------------------

Ik heb een oplossing voor het gezeur over die 1040 uur:

Maak het weer leuk op school, door het spelletje Underground Bingo:
(goed te spelen bij wiskunde of economie)

Schrijf 15 getallen op een blaadje en als de leraar 1 van de getallen op je blaadje noemt streep je die weg.
Telkens als je 5 getallen weggestreept hebt roep je een keer "Bingo!" door de klas.

Dit spelletje zal er vast voor zorgen dat ze binnenkort gaan staken voor 1200 uur les.

Met vriendelijke groet,

Aron
Vrij kansloos in mijn opzicht, de helft weet niet waar men over praat.... Ik heb het idee na enige beelden gezien te hebben dat vele leerlingen gepushed worden door leraren cq. school..

Waar gaat het heen met nederland? :p
Ik weet dat ik veel vooroordelen heb, maar...

Als ik naar het journaal of in andere media de mensen zie die aan het staken zijn, zijn dat volgens mij juist de mensen die anders zelden/nooit op school zijn:P Tenminste die indruk krijg ik van ze.

Ik haat Stakers, ik zit zelf op de middelbare school en het valt allemaal reuze mee. Gewoon positief kijken en je overleeft het wel. Ze moeten niet zo drammen.

Met vriendelijke groet(behalve aan stakers),

Aron

Reageren