Om mijn website wat op te leuken wil ik met een divje een border maken met een achtergrondplaatje erin. Als ik echter een DIV height opgeef pakt IE deze hoogte niet, Firefox wel. Is dit een bekend probleem en wat kan ik hieraan doen??

Dit is mijn CSS code:

[CODE]
#main_top
{
position: absolute;
top: 0px;
left: 0px;
width: 700px;
height: 5px !important;
background-color: #66CC66;
background-image: url(images/main_top.png);
background-repeat: repeat-y;
background-position: right;
}
//[CODE]

En dit is mijn DIV:
[CODE]
<div id="main_top"></div>
//[CODE]

Alvast bedankt!

height: 5px !important;

Deze regel wordt niet gelezen door IE, haal !important weg als je dan wel het geval wil laten zijn...
Waarom heb je !important binnen je tags staan? En niet als /* !important */ weggecomment..

[edit]Blanche was me voor..
De !important had ik er eigenlijk alleen gezet omdat de hoogte niet gepakt werd en ik alleen deze regel wist... verder heb ik nu geen idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik de gewenste hoogte in kan stellen. Iemand nog suggesties misschien?
Als een div een standaard hoogte mee wilt geven doe je dat dus gewoon met:

#jediv {
    height: 20px;
}

Ik snap je probleem niet echt?
Robin Cijvat schreef op 11.12.2007 10:50
De !important had ik er eigenlijk alleen gezet omdat de hoogte niet gepakt werd en ik alleen deze regel wist... verder heb ik nu geen idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik de gewenste hoogte in kan stellen. Iemand nog suggesties misschien?

Gewoon in je div:
height: 400px;
zetten. Die !important is een IE hack, die gebruik je alleen maar als het nodig is (om iets te verbergen voor IE), dus niet zomaar ergens.
Heb je het online staan? Zojah geef even een linkje.

-edit-
Blanche jij bent tè snel :P
Maar hij geeft aan dat IE hem sowieso niet pakt..
Ik snap eigenlijk het probleem ook niet, want bovenstaande posts zouden gewoon moeten werken.
hij werkt in IE echt niet, ik gebruik de height= "" vaker maar het lijkt wel alsof IE een hoogte van kleiner dan 20 niet pakt. Kan dit te maken hebben met de tekst die er eventueel in zou kunnen komen? Want als ik helemaal geen hoogte invul dan blijft de 'border' dezelfde hoogte (+/- 20 px)

je kunt het zien op www.mobile-innovation.nl/independence

het gaat dan om de groene border bovenin het main gedeelte; hij moet net zo hoog worden als de linkerborder breed is. In IE geeft ie hem niet goed weer en in FF wel :s

in ieder geval bedankt voor jullie moeite!
probeer eens om
border: 0;
margin: 0; en
padding: 0;
erin te zetten. Wordt het dan beter?
Dat zou heel goed kunnen. De height property in IE wordt behandeld zoals een min-height property in alle andere browsers behandeld wordt. Daar kun je helaas niets aan veranderen...

ps. Ik zie geen verschil tussen IE en FF?
Nee de opmerking van Niek werkt helaas niet... Hebben jullie verder nog suggesties?? Waarschijnlijk wordt het gewoon een aangepaste background-image dan...

In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie moeite!!!

Reageren