Om mijn website wat op te leuken wil ik met een divje een border maken met een achtergrondplaatje erin. Als ik echter een DIV height opgeef pakt IE deze hoogte niet, Firefox wel. Is dit een bekend probleem en wat kan ik hieraan doen??

Dit is mijn CSS code:

[CODE]
#main_top
{
position: absolute;
top: 0px;
left: 0px;
width: 700px;
height: 5px !important;
background-color: #66CC66;
background-image: url(images/main_top.png);
background-repeat: repeat-y;
background-position: right;
}
//[CODE]

En dit is mijn DIV:
[CODE]
<div id="main_top"></div>
//[CODE]

Alvast bedankt!
Robin Cijvat schreef op 11.12.2007 11:19
Nee de opmerking van Niek werkt helaas niet... Hebben jullie verder nog suggesties?? Waarschijnlijk wordt het gewoon een aangepaste background-image dan...

In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie moeite!!!

Reken maar dat ik een suggestie hebt.
Je wilt de div een minimale hoogte meegeven van een bepaald aantal pixels, maar waarschijnlijk dat als er meer inhoud inkomt, hij wel meerekt.
Dan moet je alsnog gaan werken met die !important.

.minheight {
   min-height: 3000px; /* minimale hoogte van je div */
   height: auto !important; /* IE hack */
   height: 3000px; /*voor een min hoogte van div die meerekt als inhoud langer word */
}
Jordy, lees de rest van dit topic eerst eens. Dan zie je dat dit helemaal niet de bedoeling is...

@Robin: ik zag geen verschil in IE en FF? Heb je misschien een screenshot waarin je duidelijk maakt wat je precies bedoelt?
Blanche schreef op 11.12.2007 11:27
Jordy, lees de rest van dit topic eerst eens. Dan zie je dat dit helemaal niet de bedoeling is...

Hij wil dat de div hoger word dan 20 px, maar dit gaat neit in IE want die maakt de div zo hoog als de hoeveelheid tekst die erin staat.
Dan moet je volgens mij deze hack gebruiken om ervoor te zorgen dat in IE de div hoger word dan de tekst?
En anders snap ik er de balle van en zal k me mond houden met verkeerde info te geven.
Verreweg het makkelijkst is waarschijnlijk gewoon een background image met de juiste hoogte gebruiken en vervolgens geen height aan de div meegeven...
Inderdaad.. dat dacht ik ook al. Maar toch bedankt!
Blanche schreef op 11.12.2007 11:41
Verreweg het makkelijkst is waarschijnlijk gewoon een background image met de juiste hoogte gebruiken en vervolgens geen height aan de div meegeven...

Ik had niet de moeite genomen om op ze site te kijken, want gister had ik het ook al gezien. Daardoor wist ik niet dat het om een kader ging zonder tekst erin.
Wel raar dat je de image de goeie hoogt mee moet geven, er moet toch ook een andere manier zijn?

@ Simon, daar ging het neit over. Het ging over de groene rand boven de tekst. Onder het menu dus.
Jordy schreef op 11.12.2007 11:43
[quote='Blanche schreef op 11.12.2007 11:41']Verreweg het makkelijkst is waarschijnlijk gewoon een background image met de juiste hoogte gebruiken en vervolgens geen height aan de div meegeven...

Ik had niet de moeite genomen om op ze site te kijken, want gister had ik het ook al gezien. Daardoor wist ik niet dat het om een kader ging zonder tekst erin.
Wel raar dat je de image de goeie hoogt mee moet geven, er moet toch ook een andere manier zijn?

@ Simon, daar ging het neit over. Het ging over de groene rand boven de tekst. Onder het menu dus.[/quote]
Excuses, ik dacht dat het ging om het plaatje dat door de rand heen stak.
Ik denk trouwens dat het gewoon om het divje van de tekst ging, De margin of padding.

Reageren