Om mijn website wat op te leuken wil ik met een divje een border maken met een achtergrondplaatje erin. Als ik echter een DIV height opgeef pakt IE deze hoogte niet, Firefox wel. Is dit een bekend probleem en wat kan ik hieraan doen??

Dit is mijn CSS code:

[CODE]
#main_top
{
position: absolute;
top: 0px;
left: 0px;
width: 700px;
height: 5px !important;
background-color: #66CC66;
background-image: url(images/main_top.png);
background-repeat: repeat-y;
background-position: right;
}
//[CODE]

En dit is mijn DIV:
[CODE]
<div id="main_top"></div>
//[CODE]

Alvast bedankt!
Juist ja, maar mijn extra reden is dat ik weet dat mijn doelgroep nog geen IE7 heeft.
Maar dan zie ik nog niet in waarom jij IE7 niet zou installeren. Dat je doelgroep nog IE6 draait zie ik niet als reden, je kunt je sites zoals gezegd prima testen in IE6 terwijl je ook IE7 geinstalleerd hebt. Maar goed, dat blijft natuurlijk je eigen keuze...
Daar heb ik de moeite nog niet voor genomen. Als ik me er 2 tellen in verdiep heb ik zo beide geinstalleerd, maar omdat ik daar de moeite nog niet voor genomen had, nog niet gedaan dus.
Nu jij me steeds meer verteld over dat IE7 ook veel regels anders hanteerd, ga ik vanavond de 2 tellen moeite nemen (wat websites betreft ben ik nog redelijk dom dus ben ik blij dat jij me verteld over IE7, maar met computers ben ik zeer handig dus wist ik wel dat je ze beide naast elkaar kon draaien). Alleen nog nooit het voordeel gezien waarom dat zou moeten, tot jou punten over het anders hanteren van sommige dingen.
En daar komt bij dat ik overdag op me stage zit, waar ik alleen maar IE6 en een oude brakke FF heb. Ik mag hier niet andere dingen op installeren, omdat ik hier dan dingen aan het doen ben die niet horen. (en op phphulp zitten is al eigenlijk iets wat niet hoort :$)
Om de div wat kleiner te maken kun je het volgende gebruiken:

.naam {
width: 1px;
height: 1px;
font: 1px Verdana;
margin: 0;
padding: 0;
background: #FFFF00;
border: 0;
}

Bij mij lukt het om zo de <div> in IE te verkleinen tot een hoogte van 1px.

Reageren