Hallo,

Ik wil een php formulier verzenden maar ik wil dat doen via een programma Xampp. Xampp zorgt ervoor dat mijn pc een lokale server wordt dus waar ik de website mee kan bekijken en normaal formulieren mee kan verzenden. Maar doordat het formulier in php is krijg ik deze niet verzonden. Ik krijg continu een foutmelding.
de foutmelding:

Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From" header missing in Cxampp\htdocs\website\actie.php on line 37

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at Cxampp\htdocs\website\actie.php:37) in Cxampp\htdocs\website\actie.php on line 46

Ik weet dus niet wat er fout is, want als ik het formulier test op de server van de school werkt het wel.

Kan er iemand mij helpen?

MVG
Christof Daens
Er staat precies wat het probleem is. Je geeft een "FROM" header mee in je phpscript, en er staat geen default "from" in de php.ini, dus dan kan php niets verzenden.

Zorg dus dat je 1 van bovenstaande doet (of beter: beide)

het ligt aan je php.ini

edit: ga uit je map htdocs, ga in je map php en dan open je php.ini (of php5.ini) en dan pas je send_mail aan
Voor het probleem met het versturen van de mail kan je hier eens proberen te kijken. Als het goed is zou hij het dan wel moeten doen,

klikje
hey, ik heb ook eerst mijn script op wamp laten draaien , maar telkens als je verstuurt zul je krijgen dat het niet werkt , waarom dat weet ik niet percies.
download anders easeyPHP eens. Dit is ook een webserver en erg makkelijk in de omgang.
Hey, bedank voor de reacties, ma wat ik moet ik dan precies aanpassen bij die php.ini?

daar staat:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25

; For Win32 only.
;sendmail_from = [email protected]

Wat moet ik dan juist veranderen?
Alvast bedankt
Christof
Draai je zelf een mailserver........ denk het niet.

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = hier de smtp server van je adsl/hoster
smtp_port = 25
Hey,

Dat laatste: sendmail_from = jou@emailadres heb ik geprobeert en dat werkte niet.
Ga dat nu proberen met mijn smtp server. Mijn internet provider is telenet maar het email adres waar ik het naar toe wil sturen dat formulier is [email protected].
moet ik dan bij die smtp gewoon dat van telenet zetten: uit.telenet.be ?

Christof Daens
Ik heb dat van die smtp geprobeert maar het werkt nog niet. Waarschijnlijk zit er iets fout in mijn php script. Ik kan het er echt niet uithalen. Het zal wss te maken hebben dat in mijn php script (mail) staat en in mijn php.ini (sendmail_from) daar zal wel iets fout in zitten.

Alvast bedankt om te helpen zoeken naar een oplossing

Christof Daens

Reageren