Hallo,

Ik wil een php formulier verzenden maar ik wil dat doen via een programma Xampp. Xampp zorgt ervoor dat mijn pc een lokale server wordt dus waar ik de website mee kan bekijken en normaal formulieren mee kan verzenden. Maar doordat het formulier in php is krijg ik deze niet verzonden. Ik krijg continu een foutmelding.
de foutmelding:

Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From" header missing in Cxampp\htdocs\website\actie.php on line 37

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at Cxampp\htdocs\website\actie.php:37) in Cxampp\htdocs\website\actie.php on line 46

Ik weet dus niet wat er fout is, want als ik het formulier test op de server van de school werkt het wel.

Kan er iemand mij helpen?

MVG
Christof Daens
Zo'n probleem heb ik OOK gekregen, NAdat ik xampp (nieuwere) OPNIEUW geïnstalleerd heb vanwege de herinstallatie van mijn laptop! Daarvoor had ik helemaal GEEN probleem met de PHP mail functie.

De nieuwere xampp versie is als volgt:
xampp - 1.6.4
apache - 2.2.6

Ik heb daarna het bestand 'php.ini' (en tevens 'httpd.conf') aangepast. En wel op dezelfde manier als voor mijn herinstallatie. Wat ik OOK merk, dat dit bestand iets afwijkt van de oudere versie, want er staat namelijk ';' in de 'sendmail_from' regel in de nieuwere versie. Dat heb ik toen verwijderd, maar het hielp NIET!

Mijn PHPInfo bevat de volgende informatie:
mail.force_extra_parameters - no value
sendmail_from - mijn juiste e-mailadres
sendmail_path - no value
Internal Sendmail Support for Windows - enabled

WAAR zoi ik nog meer aanpassen, zodat de PHP mail functie eindelijk werkt?

Jan

sendmail_path - no value
Zou je hier niet het pad naar sendmail in moeten vullen? Of werk je met windows?

Tip: maak gebruik van een klasse als bijvoorbeeld de Swift Mailer Class om je mailtjes te versturen.
Nee, ik werk met Windows, zodat sendmail_path is niet van toepassing. Of toch wel? Zo ja, wat voor informatie moet het dan hebben?

Jan.
Heb je de smtp-server wel ingevuld?
Ja. namelijk:

SMTP = smtp.xs4all.nl
smtp_port = 0

Of bedoel je iets anders?
smtp_port = 0
Dat zal niet werken, vul hier wel de goede poort in, standaard 25.

Kijk ook nog even naar mijn tip over de Swift Mailer klasse, werkt een stuk makkelijker...
Ja, het werkt nu perfect met smtp_port = 25.

Bedankt voor jullie hulp!

Reageren