Ik wil een php formulier verzenden maar ik wil dat doen via een programma Xampp. Xampp zorgt ervoor dat mijn pc een lokale server wordt dus waar ik de website mee kan bekijken en normaal formulieren mee kan verzenden. Maar doordat het formulier in php is krijg ik deze niet verzonden. Ik krijg continu een foutmelding.
de foutmelding:
Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From" header missing in Cxampp\htdocs\website\actie.php on line 37
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at Cxampp\htdocs\website\actie.php:37) in Cxampp\htdocs\website\actie.php on line 46
Ik weet dus niet wat er fout is, want als ik het formulier test op de server van de school werkt het wel.
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From" header missing in Cxampp\htdocs\website\actie.php on line 37
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at Cxampp\htdocs\website\actie.php:37) in Cxampp\htdocs\website\actie.php on line 46
In mijn php.ini had ik toen het volgende aangepast:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = uit.telenet.be
smtp_port = 25
Ik leg je stap voor stap uit wat je moet doen.
1. de stmp server van je ISP (internet provider) opzoeken
Bij mij was dit bijvoorbeeld: mail.home.nl
Gebruik geen gmail of hotmail dergelijke, dit werkt niet. Heb er zelf dagen lang naar gezocht om het werkende te krijgen
2. Haal de ; voor je sendmail_from en smtp weg.
3. Typ je email adres van je ISP provider onder sendmail_from
4. Heb je wel de juiste php.ini bestand? Dit zit onder xampp/php . Controleer dit bijvoorbeeld of je gegeven juist zijn gewijzigd door:
info.php
<?php
infophp();
?>
5. Het zal nu moeten werken
Hopelijk was dit verhelderend genoeg