Ik ben begonnen een een online code editor ide voor mijn CMS.
De bedoeling is dus dat ik alle bestanden kan wijzigen.
aantal voordelen:
-je hoefd geen bestanden te uploaden
-je kunt makkelijk van locatie veranderd zonder alle bestanden eerst te downloaden
- er worden automatische backup gemaakt zodra je een bestand overschrijft(mysql ?).
Ik maak gebruik van codepress engine die ik ondertussen wel aardig heb lopen aanpassen omdat deze eigenlijk nog maar een beta is.
Veel dingen zijn momenteel nog hard coded maar deze zullen later allemaal dynamische worden met o.a AJAX
Ik ben dit weekend weer even flink bezig geweest met mijn code editor en het begint al ergens op te lijken :D
Update:
- Icons in menu
- Icons in tree aan de linker kant.
- Werkend save as popup.
- Pagina informatie, size,modified aan de rechter kant(menu moet je eerst expanded)
- Als een pagina door een ander persoon wordt gewijziged(of jij zelf in een ander venster) dan krijg je een melding dat de versie waar je momenteel mee bezig bent niet meer uptodate is.
- begin gemaakt aan backup systeem(rechter menu)
- VEEEL bug fixes
Ik zou graag wat input willen ontvangen over dingen wat ik anders kan doen of nog kan toevoegen. http://www.me2see.nl/codeeditor
Zou iemand mij kunnen adviseren wat het beste manier is om backup's van bestanden bij te houden?
Ik zat eerst te denken aan een systeem die alle backup's met een unieke naam in een tar bestand ging gooien en door middel van een SQLite DB de unieke namen weer om te zetten naar de echte namen.
Maar ik denk dat er een betere manier is om dit te doen.
even wat extra uitleg:
het systeem moet elke keer dat ik een bestand opsla de oude versie ook houden en deze bijvoorbeeld 7 dagen houden of mag 20 versies (Maak ik dynamish in het config bestandje).
Voor een voorbeeld moet je even "posting.php" openen en dan aan de rechter op het pijltje te drukken.
Edit:
Momenteel houd een mysql DB de backup's bij zonder de echte inhoud dus:
-Filename
-fileDir
-size
-timestamp
Maar dit is slechts tijdelijk
Leuk maar zou het niet gebruiken en wel om de reden dat tabs niet werken. Ik kan wel even een tab kopieren en steeds plakken maar daarvoor gebruik ik ctrl+c en ctrl+v te vaak.