Hallo beste mensen,

Ik heb een design in elkaar geknutseld en voordat ik overga tot slicen en coderen wilde ik graag weten van jullie (het kritische oog) wat jullie er van vinden.

Ik sta natuurlijk helemaal open voor kritiek! But be nice to me :p

Het is nu enkel een .jpegje en het doel was: simpel en kleurvol

www.joshuaboyd.nl
Daar heeft ie veel aan. Hoeveel van die onzinnige posts plaats je hier eigenlijk?

Hoe bedoel je met kolommen? Ik zie geen kolommen in je ontwerp?
Oke, hoeveel heb ik op...
Hé, ik heb niks op :| waarom is die tekst dan zo moeilijk te lezen?
-----------
nu serieus:
De layout is een beetje tè kleurrijk. De opmerking 'Teletubbies' vind ik wel goed geplaatst. Het komt te kinderlijk over.
Probeer het eens over te zetten naar CSS ja ;)

Als je de overvloed aan kleur wegdenkt, lijkt het zelfs een beetje leeg O.o Misschien moet je wat icoontjes toevoegen ofzo.
Ik ben dus al bezig met het coderen en ik vind het design goed genoeg en ik heb niks tegen de teletubbies :p

@ Niek ik had gedacht de site als het waren in 3 delen te splitsen:
left bar - middel - right bar

Deze 3 delen zijn weer gesplitst:

left bar bestaat uit (van boven naar beneden ) left uppercorner, left border, left lowercorner

middel bestaat uit (vbnb) bovenborder, logo, navbar, content, footer

right bar bestaat uit (vbnb) right uppercorner, right border, right lowercorner

Zit er logica in deze indeling (naar mijn idee wel) Of hoor je het, wanneer je CSS gebruikt, anders in te delen?
Je website krijgt een vaste breedte? Dan zou ik denk twee verschillende secties als basis nemen.

De een waarin je de bovenkant van de layout als achtergrondafbeelding gebruikt. Dus de top border en de borders aan de zijkant tot het punt waar ze uitvagen. Voor de rest gebruik je een witte achtergrondkleur. En het tweede gedeelte waarin je de onderkant van de layout als achtergrondafbeelding gebruikt.

De header, menu en content plaats je vervolgens in een div in het eerste gedeelte en de footer in een div in het tweede gedeelte.
Ik zou het ook zo als blanche aanpakken.
Maak eerst een div voor de gehele pagina.
Deze deel je in 3 maar dan verticaal. Dus kop, midden en footer.
Afmetingen over volle breedte met achtergrondafbeelding.

Reageren