Ik (Popane Internetdiensten) doe het voor EUR 37,50 exclusief BTW per uur, maar ook voor meer als je dat wilt geven... :)
Privé doe ik het gratis, of voor een sixpack Murphy's.. :D
Elwin [off2work]
?Onbekende gebruiker
08-01-2005 10:43
Nee ik rook niet
Ik bepaal de prijs per project. Maak een inschatting en zo halver wegge weten de opdrachtgevers de prijs. Die wordt ook bepaald door de opdrachtgever, ik doe aan vriedenprijsjes, korting voor edu. instellingen e.d. En ook wat voor website het moet worden.
Simpel websitetje: 50 tot 100 euro.
?Onbekende gebruiker
21-01-2005 14:58
Arend schreef op 07.01.2005 17:55
Via werkgever 100-200 euro ex btw? Dat doe je niet slecht. Ook al ooit zulke bedragen gekregen dan? (Ik vermoed van niet, want dan zou je er achter komen dat een werkgever geen btw hoeft te betalen over jouw loon ;))
Ik krijg inderdaad niet zelf de tarieven die mijn werkgever voor mij vraagt in m'n handen. Tenzij je aandelen hebt in het bedrijf, zal dat ook niet snel gebeuren. Denk hierbij aan overheadkosten die een kantoor maakt voor z'n werknemers. Hier hangt een conversieratio aan vast. Via bonussen is vervolgens een hoop goed te maken ;)
Daarbij komt dat die hoge tarieven reuze meevallen. Dit zijn marktconforme tarieven voor consultancy. Inderdaad, het is bij mij meer dan programmeren alleen. Een klant komt bij mij of m'n werkgever met een probleem dat uitgewerkt moet worden. Dit traject omvat dan naast het scripten ook een data-analyse, een marketingplan, etc, etc. Echter is het meestal zo dat een project vooraf begroot wordt en de klant een fixed price offerte voorgeschoteld krijgt. Is het project dan in een korter tijdsbestek afgerond, dan pakken wij onze winst, duurt het langer, dan pakt de klant z'n winst. Mits je de scope goed bewaakt zal dit geen problemen geven. Alles wat buiten de gestelde scope valt zal op basis van nacalculatie of als vervolgproject worden begroot.
Vraag een willekeurig professioneel bedrijf dat in consultancy doet naar hun tarieven en je komt op een soortgelijk model uit ;)
Hoi,
voor iedereen die voor ~ 20 euro of minder (voor een klant) werkt.
Betalen jullie geen belasting?
Hoe zit het met offerte onderzoek en project beheer uit?
allemaal gratis?
En wat als de klant niet tevreden is doorgaan voor niks (of misschien weg lopen)
Volgens mij zijn de bedragen van Bas best reëel...
?Onbekende gebruiker
23-01-2005 15:58
Ik als 15 jarige mag tot zeker bedrag belastingvrij bijverdienen (iets van 1000 per maand).
Als klant niet tevreden is dan onderhandelen over wat er anders moet of toch maar stoppen
?Onbekende gebruiker
23-01-2005 16:06
Hoe verdien je dan? Zijn jullie zo goed dan? Jah, van bart arend en mitch kan ik het me wel voorstellen. Maar hoe verdien je dan? Ik bedoel waar halen jullie klanten vandaan dan?