Ik zou graag eens willen weten hoeveel jij nou per uur vraagt?

Graag zou ik het willen zoals ik het nu doe:
Leeftijd: 15
Particulier/prive: 25 euro
Bedrijf/werkgever: 40/70 euro

Freelancer of Bedrijf: Freelancer
Hey allemaal,

Scripten is ook m'n hobbie, ik zit nog op school. En ben 16 jaar. Omdat ik op school zit, heb ik niet altijd tijd om te scripten. Ik heb nog nooit een klant gehad. Maar ik durf ook eigenlijk niet op zoek te gaan. Ik zou het eigenlijk wel willen. Alleen ben ik iets te bang dat ik het verknal, of dat ik nog niet goed genoeg ben.
Hebben jullie dat niet? Of hebben jullie tips ofzo?

greetz
@Rick
http://www.vlaggenenmasten.nl <- is b.v. door mij gemaakt
of dit was mijn eerste:
http://www.rudolfsteinerschool.nl
Een eigen website maken. Contact legen met bedrijven e.d. Begin klein, maak voor vrienden het één en ander als je je naam er maar onder zet. Als je dan naar een "klant" gaat kan je altijd laten zien van dat heb ik gemaakt.
<edit>
Ik heb trouwens via vlaggen....masten een nieuwe klant er bij gekregen.
</edit>
Ik (en de rest van het team) vragen tussen de 500 en 1000 euri per website...

Waarom? Ten eerste om de markt niet te verkloten door lage tarieven te vragen!!, ten tweede omdat men voor een advertentie in de krant ongeveer hetzelfde betaald en dit dan maar voor één dag heeft, ten derde willen we gewoon een redelijk bedrag verdienen ;)
Hoe groot is dat team want bij 10 mensen is dat bedrag niks maar bij 2 al iets meer ;)
Ik doe soms wat voor mijn vader, 20 minuten bezig (gewoon even simpel wat javascript) en dan krijg ik een klein deel van de opbrengst (meestal rond de 20 euro).

De digen die ik zelf maak publiceer ik als open source en kan men gratis downloaden en verder gebruiken. En verder, tja ik maak wel eens wat site-achtig gebeuren voor klasmates, maar daar krijg ik toch niet voor betaald. Doe het meer als hobby.

Maar als iemand nog wil doneren, want ik heb nog steeds niet genoeg geld voor een 12" iBook ;)

PS: ik ben 16, en heb geen bedrijf, en ben niet bekend.
@DeaDaluz
Het kan misschien zijn dat het bedrag bij 10 mensen per persoon niets is, maar je hoeft er per persoon ook veel minder te doen...

Elwin
Elwin, als het je baan is dan moet je met 10 mensen dus meer klussen doen.. maar ik wil gewoon weten met hoeveel mensen ze dat doen :D
Met zijn 3en :)

1 voor de verkoop, 2 voor het designen en code...

Meestal 30% voor de verkoper en 70% voor de designer/coder....

Reageren