Door
Sean
op 07-01-2005 16:32
gewijzigd op 07-03-2005 15:48
585 views
Ik zou graag eens willen weten hoeveel jij nou per uur vraagt?
Graag zou ik het willen zoals ik het nu doe:
Leeftijd: 15
Particulier/prive: 25 euro
Bedrijf/werkgever: 40/70 euro
Freelancer of Bedrijf: Freelancer
?Onbekende gebruiker
07-03-2005 15:28
Tja, je moet vragen wat de 'GEK' er voor geeft.
Bij bedrijven moet je nooit onder de 15,- gaan zitten. Ook niet als 15 jarige! Bedrijven lachen zich de pleuris. zeker als het ook nog zwart is.
De oplossing voor JEUGD. (geen bedrijven)
Laat je WIT uitbetallen per project. Doorvoor af te gaan schatten wat het gaat kosten. bv 200 uur x 10,- = 2000,- Ga aan de slag en laat hem om de 20 uur effe horen hoe de vlag er bij hangt. Gaat het langer duren verander de afgesproken prijs met hem. (Je moet wel een GOEDE rede hebben, Zoals: Door uw WIJZIGEN achteraf.... bla, bla, bla)
Is het project klaar of loopt het uit dan laat hem UITBETALEN aan bv: 10,- per uur. (effe terug rekenen hoelang je er over gedaan hebt) Dan heb je nooit een grote openstaande rekening.
En voor de rest van het uurloon 15 - 10 = 5,- per uur laat je uitbetalen in natura. Oftwel ga naar de PC winkel en zoek iets leuks uit en bestel dat op de rekening van het bedrijf waarvoor je gewerkt hebt. Dan heeft hij 19% BTW korting op de helft van jouwn salaris. En jij hebt er weer een leuke laptop of beamer voor je te beginnen bedrijfje er bij. (Wel handig voor toekomstige presentaties)
Groeten: Roger Keulen.
Werk nu vanuit limburg (thuis) bij een klant in nieuwegein.