[rimg]http://phpconference.nl/img/dpc08/logoDPC08_small.png[/rimg]
Misschien iets interessants voor een nieuwsitem of een koffiehoek-topic:
Dutch PHP Conference 2008.

Ik kwam het tegen door een blog post van Sebastian Bermann, de man achter PHPUnit.

Eerste wat mijzelf opviel waren de prijzen. Dit is duidelijk geen inloop-conference voor hobbyisten, maar volgens mij lopen er ook wel wat professionals rond op PHPhulp die misschien interesse hebben in zo'n conference. Er staan wel wat onderwerpen op het programma waar bedrijven geïnteresseerd in zullen zijn.

Samenvatting van komende events
4 April on AIR Tour van Adobe.
12 April pfcongrez
13 - 14 Juni Dutch PHP Conference

edit: voor de iCal gebruikers (kopi
Ik zal m'n baas eens vragen of hij betaalt xD Lijkt me wel vet!

Nog eentje, iets toegankelijker en minder internationaal: pfcongrez van onze buren PHPFreakz. Sprekers zijn onder andere Peter Paul Koch, die menigeen hier dankzij Jan Koehoorn wel zal kennen, en Stephen Hay van Cinnamon, een bedrijfje dat hier in Leeuwarden gevestigd is en dat ik via via dan weer ken.

Erg goeie dingen over gehoord. Ze staan bij mij bekend om hun tegenvuur tegen de "usability" marketinghype. Zo te zien komt er verder iemand van NaarVoren, wat betekent dat je nog beter een helder en eerlijk beeld van usability kan verwachten. Verder stuurt IBuildings - de vertegenwoordiger van Zend - ook nog iemand om over Symphony framework te praten. (best leuk eigenlijk; Zend heeft Zend Framework, maar toch sturen ze iemand om Symphony te promoten.)

Zoals op de website te lezen is kost toegang tot pfcongrez geen 100 euro zoals de Dutch PHP Conference, maar maar 17.50 voor mensen die niet lid van de PHPFreakz vereniging zijn.

[rimg]http://onair.adobe.com/images/branding.gif[/rimg]
Verder komt Adobe's on AIR Tour ook naar Amsterdam. Deze tour ging eerder door heel Amerika met een bus om overal 1daagse conferenties te houden over Adobe's desktop platform. Een paar presentaties, genoeg te eten, en een leger programmeurs van Adobe om je problemen met AIR op te lossen. En XBoxen! Volgens mij is deze conferentie geheel gratis, en kan je gewoon binnen wandelen.
Naar aanleiding van Jelmer's post; deze ontving ik gisteren van PHPFreakz:
Beste Jan,

Enige tijd geleden hebben we contact gehad over de contacten tussen
PHPHulp en PHPFreakz. We hebben toen besloten elkaar op de hoogte te
houden van activiteiten. Vandaag zijn we begonnen met de promotie van
PFcongreZ 2008: een web development congres dat in mijn ogen ook voor
PHPhulp bezoekers interessant kan zijn.

Meer informatie over het congres kan je vinden op de speciale website: http://www.pfcongrez.nl/

Als je meer informatie wilt hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Edwin Vlieg
Bestuurslid vereniging PHPFreakz

[edit]Ik vraag me af of ik er een nieuwsitem van zal maken?[/edit]
Nieuws lijkt mij relevant en zeker interessant voor bezoekers. Ik denk er zelf over na om erheen te gaan. Misschien dat ik nog wat anderen van PHPhulp mee kan sleuren. Daarnaast zou zo'n bericht posten als leuke bijwerking hebben dat de schijnbare concurrentie tussen PHPhulp en PHPFreakz wat doorbroken wordt. Ik zie geen reden waarom het niet op de voorpagina zou moeten staan. :)

Ik blijf dit topic voorlopig nog even bijwerken met komende conferenties. Op een of andere manier kom ik nu vanalles tegen (RSS, PHPFreakz website)
Ik kan de Dutch PHP Conference aan iedereen aanraden. Maar goed, ik werk dan ook bij de organisator. ;-)

Pfcongrez is ook zeer aan te raden, ben vorig jaar geweest en was zeer informatief.

Over waarom we 'iemand over symfony sturen' terwijl zend al zend framework heeft: we zijn vertegenwoordiger van zend, maar dat wil niet zeggen dat we 'zend only' zijn. Binnen Ibuildings werken we met vrijwel alle gangbare frameworks. Voor een project wordt eerst op basis van de eisen een framework geselecteerd.

Symfony en Zend Framework bijten elkaar ook niet, sterker nog, je kan ze prima samen gebruiken.
Ivo Jansch schreef op 22.02.2008 17:42
Over waarom we 'iemand over symfony sturen' terwijl zend al zend framework heeft: we zijn vertegenwoordiger van zend, maar dat wil niet zeggen dat we 'zend only' zijn. Binnen Ibuildings werken we met vrijwel alle gangbare frameworks. Voor een project wordt eerst op basis van de eisen een framework geselecteerd.

Daarom stond er ook "best leuk eigenlijk" voor :) Laat een beetje zien dat IBuildings blijkbaar niet zijn ziel heeft verkocht aan Zend, en dat Zend niet ZF positioneert als een killer-framework dat alle andere overbodig maakt. Dat maakt het voor mij allemaal weer wat geloofwaardiger.
Leuk :-) Ik ga sowieso kijken bij pfcongrez; ben wel benieuwd wat PPK te vertellen heeft. Ook zal ik waarschijnlijk bij de Adobe AIR bustour aanwezig zijn; ligt eraan of er de komende tijd geen andere interessante events aankomen, aangezien we niet overa naartoe kunnen hè :)

Voor de AIR dag moet je je wel even registreren op https://www28.cplan.com/pls/pg_adobe/c203_reg.user_info !
Ik heb die phpconference mensen gemaild voor evt. samenwerking (vrijkaartjes voor promotie).

PHPfreakz evenementen promoten doen we hier niet aan ;) Ze wilden PHPhulp niet eens linken toen ik het net uit de grond stampte :(

Een nieuwsbericht over phpconference lijkt me sowieso een goed idee!
"PHPfreakz evenementen promoten doen we hier niet aan ;) Ze wilden PHPhulp niet eens linken toen ik het net uit de grond stampte :("

Als voorzitter van de vereniging PHPFreakz wil ik hier graag op reageren.

Allereerst over de relatie tussen PHPhulp en PHPFreakz. Kennelijk schijnt er in het verleden iets gebeurd te zijn tussen Bas en de toenmalige eigenaar van PHPFreakz. Sinds enkele jaren is de community PHPFreakz ondergebracht in onze vereniging en heeft een bestuur de dagelijkse leiding. Het bestuur, noch de vereniging, noch de community heeft zich ooit negatief uitgelaten over PHPhulp. Als bestuur zien we PHPhulp als een goed initiatief dat perfect aansluit bij de gedachte achter onze vereniging: PHP in Nederland ondersteunen. Er is voldoende plaats voor meerdere communities die mensen daarbij helpen, elke community zal toch zijn eigen sfeer hebben en de ene persoon zal zich beter thuis voelen bij de een dan bij de ander.
Dat er tijdens het starten van PHPhulp geen promotie gemaakt is op PFZ kan ik me heel goed in vinden. Het is in principe rechtstreekse concurrentie en daar maak je niet zo makkelijk reclame voor op je eigen website. Het soort aandacht dat wij vragen van PHPhulp is dan ook niet voor onze community, maar voor onze evenementen.

De vereniging PHPFreakz heeft naast het onderhouden van de community ook het streven om regelmatig evenementen voor heel PHP-en Nederland te organiseren. Deze evenementen moeten toegankelijk zijn voor alle mensen, ongeacht of ze van PHPhulp of PFZ komen. Veel bezoekers zijn zelfs geeneens lid op onze eigen community. Er zit geen winstoogmerk achter de evenementen, wat je terug kunt zien in de vriendelijke prijs.
Het is in de web development branch heel normaal om evenementen te promoten. De vereniging krijgt regelmatig verzoeken voor promotie en vrijkaarten om te verloten. Iets wat we graag doen, want wie zijn wij om te bepalen wat onze leden graag bezoeken. Hetzelfde principe hebben wij toegepast bij PFcongreZ en dat is altijd heel goed opgevangen. Kijk naar communities als FlashFocus, Webmasterplein en phpGG, maar ook bedrijven ondersteunen ons initiatief.

Helaas lopen we bij PHPhulp telkens vast op de terughoudendheid van Bas. Kennelijk kan jij voor de hele community bepalen wat interessant voor ze is en wimpel je onze evenementen, die volledig los staan van onze community, af als niet interessant. Telkens horen wij weer het argument van een linkje op een website 6 jaar geleden. We vinden het jammer dat de PHPhulp community op die manier niet in aanraking kan komen met onze initiatieven en gebruik kan maken van bijvoorbeeld de vrijkaartjes die we aanbieden.

Ik hoop dat de contacten tussen PHPFreakz en PHPhulp in de toekomst zullen veranderen en dat we niet blijven hangen tussen oude koeien. De concurrentie tussen PHPFreakz en PHPhulp waar op dit forum zo vaak over gesproken wordt, is bij ons binnen het bestuur en in de PFZ community totaal geen sprake van.

Met vriendelijke groet,

Edwin Vlieg
Voorzitter vereniging PHPFreakz
Mooi gesproken Edwin :)
Het gaat om php en niet om hulp of freakz

Reageren