[rimg]http://phpconference.nl/img/dpc08/logoDPC08_small.png[/rimg]
Misschien iets interessants voor een nieuwsitem of een koffiehoek-topic:
Dutch PHP Conference 2008.

Ik kwam het tegen door een blog post van Sebastian Bermann, de man achter PHPUnit.

Eerste wat mijzelf opviel waren de prijzen. Dit is duidelijk geen inloop-conference voor hobbyisten, maar volgens mij lopen er ook wel wat professionals rond op PHPhulp die misschien interesse hebben in zo'n conference. Er staan wel wat onderwerpen op het programma waar bedrijven geïnteresseerd in zullen zijn.

Samenvatting van komende events
4 April on AIR Tour van Adobe.
12 April pfcongrez
13 - 14 Juni Dutch PHP Conference

edit: voor de iCal gebruikers (kopi
Ik snap niet waar je op 'stuk' loopt? Ik zie een samenwerking met PHPfreakz gewoon niet zitten. Ik wil graag happy community en ik herken helaas in PHPfreakz een arrogantie en neerbuigendheid op 'newbies' en dat wil ik niet aanmoedigen.

Een initiatief zoals een congres vind ik erg goed, maar wat is de kwaliteit van het congres? Stel dat dit hetzelfde gaat als op jullie forum, met in mijn ogen arrogantie en neerbuigendheid zoals ik eerder noemde, dan moedig ik dat de bezoekers van PHPhulp niet aan.

Je zegt dat het los staat van de community, maar het is georganiseerd door de PHPfreakz vereniging en het heet 'PFcongreZ 2008'. Dat moet je me toch eens uitleggen dan.

Mocht dit congres goed gaan, we horen er vast nog wel iets van na die tijd, dan sta ik wellicht een volgende keer wel open voor een eventuele samenwerking.

Ik hoop dat ik zo de terughoudendheid wat heb uitgelegd. Ik denk niet dat jullie succes afhangt van promotie door PHPhulp toch?

Mocht je er verder nog wat over kwijt willen, dan verzoek ik je om dat even per e-mail te doen zodat we niet het hele forum verzadigen met deze eventuele discussie.
@Bas: Wat is nu het probleem? De vereniging PHPfreakz, die is ontstaan uit de community PHPfreakz.nl, organiseert een congres genaamd PFcongreZ 2008. Het doel van de vereniging PHPfreakz is de promotie van PHP, lijkt me een doel dat jij met PHPhulp.nl ook hebt. Wellicht dat jij liever een andere aanpak ziet, maar niets staat jou in de weg om lid te worden van de vereniging PHPfreakz en daar de nodige voorstellen te doen. Daar is het tenslotte een vereniging voor!

En dat er zo'n 6 jaar geleden iets is voorgevallen, laten we dat maar varen, oude koeien zijn er om de sloot mee te vullen, niet om eruit te halen.

Ps. Het is niet het eerste congres, zie de website, de voorgaande waren een groot succes (180 bezoekers).

Edit: Begin november zijn er voor de leden ook nog workshops geweest, 60 bezoekers. Kortom, flinke opkomsten dus.
Edit: Begin november zijn er voor de leden ook nog workshops geweest, 60 bezoekers. Kortom, flinke opkomsten dus.
Waar ik er één van was. En die workshops bevielen zeer goed, professioneel opgezet en geen greintje arrogantie en/of neerbuigendheid. Dus vanuit de organisatie en een aantal leden (opmerkelijk oudere leden overigens) heb ik in ieder geval geen negatieve klanken vernomen.

En om eerlijk te zijn, vind ik het forum van phphulp tegenwoordig ook niet meer de vriendelijkheid zelve. Regelmatig berichten waarin mensen (vaak beginners) finaal de grond in worden gestampt en totaal niet meer de gezellige toon van een aantal jaar terug. En - nog altijd eerlijk - de houding van phphulp/Bas ten opzichte van phpfreakz getuigt in mijn ogen ook enigszins van arrogantie en neerbuigendheid, of in ieder geval van starheid en "Oost-Indische blindheid".

Ik ga in ieder geval proberen om naar het phpfreakz congres te gaan. Nog meer gegadigden?

[edit]Ow ja, ik ben trouwens altijd eerlijk >:)[/edit]
Kasper.

Regelmatig berichten waarin mensen (vaak beginners) finaal de grond in worden gestampt en totaal niet meer de gezellige toon van een aantal jaar terug.

Ligt er natuurlijk erg aan wat diegene vraagt, hoe die het vraagt en wat zijn (of haar) taalgebruik is. Als diegene iets gaat vragen over een criminals die die niet zelf heeft gemaakt maar gewoon gedownload heeft, mag hij een ban krijgen naar mijn idee. Wat trouwens ook in de regels staat. Als diegene als een 12-jarige gaat praten in msn taal, is dat zwaar irritant. Dan krijgt hij ook een minder positieve reactie terug ;-)

Zoiets heet Actie - Re-actie (Ja ik weet dat je het aan elkaar schrijft maa dit is duidelijker)

Als ik tegen jou zeg: Oetlul, heb jij gelijk een idee van mij. Als reactie zal jij mij ontwijken in de toekomst. Heb ik gelijk of niet? (Ja ok, je kan me ook een klap geven...)

Wat Bas ook al zei, op mij komt PHPhulp anders over dan PHPFreakZ. Ben er niet zo heel vaak, maar als ik er kwam was het meestal minder fijn..

Kruidnootje.nl schreef op 23.02.2008 00:42
Wat Bas ook al zei, op mij komt PHPhulp anders over dan PHPFreakZ.
Het komt zeker anders over, het is een andere site en een andere community. Het doel is echter niet anders. En zoals je weet leiden er meerdere wegen naar Rome, er is dus niks mis met een andere site, bv. PHPFreakz.

Ik heb zelf wel de indruk dat op PHPFreakz iets meer van de bezoeker wordt verwacht, men zal echt zelf de handen uit de mouwen moeten steken. Dat ontbreekt imho een beetje op PHPhulp. Maar zoals je ziet, daar zijn verschillende meningen over. En daar is toch niks mis mee?

Ps. Ik schat het algemene niveau van de gebruikers op PHPFreakz wel wat hoger in dan op PHPhulp. Wellicht dat dit ook de reden is van het succes van de vereniging en de congressen/workshops, meer professionals.
als reactie op Kruidnootje: Een verkeerde houding van de topicstarter (of in Bas z'n geval PHPFreakz) is niet een excuus om zelf dezelfde houding te gebruiken. Ik kan me best voorstellen dat je zo iemand even z'n plaats wilt wijzen, maar blijf vriendelijk en redelijk(!) zodat je die persoon geen aanleiding en excuus geeft om zich als een lul te gedragen.

Hetzelfde geldt in mijn beleving voor Bas. Dit congres is niet voor de beginners - waarvan we er ook veel hebben op PHPhulp - maar voor de wat verder gevorderden die serieus bezig zijn met PHP. Serieuze conferenties zoals deze zie ik niet vaak voorbij komen, althans niet conferenties die gericht zijn op de hobbyisten en communities (ik krijg genoeg via-KvK-spam in mijn mailbox voor duur-betaalde conferenties, maar dat is niet interessant voor de doorsnee bezoeker van PHPhulp)

Daarnaast is de conferentie wel georganiseerd door de vereniging die achter PHPFreakz zit tegenwoordig, het zijn wel externe sprekers - professionals zelfs - en niet doorsnee leden van PHPFreakz zoals jullie die voorstellen. PHPFreakz brengt deze conferentie als iets dat losstaat van PHPFreakz zelf. Anderen zijn gewoon welkom, en PHPFreakz-leden worden niet voorgetrokken (leden van de vereniging uiteraard wel, maar zij betalen ook al contributie)

Geef PHPFreakz geen reden om een lul te zijn, en geef de PHPhulp-community de kans om ook eens een serieuze conferentie bij te wonen. Het lijkt mij een win-win situatie. Daarnaast zegt zo'n nieuwsbericht niets over je verhouding met PHPFreakz. Je minachting voor die community blijft dus geheel onaangetast >:)

En Kasper, ook jij download muziek & films zonder ervoor te betalen >:)
pgFrank

Het doel is echter niet anders. En zoals je weet leiden er meerdere wegen naar Rome, er is dus niks mis met een andere site, bv. PHPFreakz.

Je zal mij nooit horen zeggen dat iets mis is met een andere site, in dit voorbeeld PHPFreakz. Ik zeg alleen dat de sfeer er anders is.

Jelmer

Een verkeerde houding van de topicstarter is niet een excuus om zelf dezelfde houding te gebruiken. Ik kan me best voorstellen dat je zo iemand even z'n plaats wilt wijzen, maar blijf vriendelijk en redelijk(!) zodat je die persoon geen aanleiding en excuus geeft om zich als een lul te gedragen.

Heb je gelijk in.
Omdat de discussie ondertussen al hier doorgaat, plaats ik ook hier mijn reactie.

Persoonlijk denk ik dat iemands gevoel bij een community weinig te maken heeft met een gevoel bij een congres. De omschrijving die jij aan onze community geeft herken ik absoluut niet, maar ik ben dan ook vaste PFZ bezoeker en heb misschien weer een andere mening over de PHPhulp community. Uiteindelijk maakt dat niets uit: beide communities helpen mensen verder met hun problemen. De bezoekers zullen zelf prima in staat zijn te kiezen tussen één van de twee. Als we over een congres praten is er echter geen keuze, immers PHPhulp biedt dit soort zaken niet aan haar bezoekers.

Verder kan ik je perfecte referenties opsturen van onze vorige evenementen. Op onze eigen website staan voldoende reacties van bezoekers en ook Ibuildings heeft een mooie review geschreven na afloop. Verder mag ik hopen dat de namen die op ons congres staan voldoende zeggen over de kwaliteit. Mocht je dan nog twijfelen, moet je gewoon eens langs komen en zelf oordelen.

Het is inderdaad zo dat het succes van ons congres niet afhangt van PHPhulp, maar dat is ook nooit in de insteek geweest van onze pogingen tot contact. Wij willen graag dat iedere PHP-er in Nederland de mogelijkheid heeft om van het congres te horen, omdat onze vereniging er voor heel PHP-end Nederland is. Daar vallen PHPhulp-ers ook onder.
Als ik mij ook even in de discussie mag mengen: ik begrijp het standpunt van Bas, maar ook het standpunt van Edwin. Ik begrijp prima dat het congres ook leerzaam is voor PHPhulpleden, maar ik kan toch ook begrijpen dat Bas door een nieuwsbericht (jndirect) toch de concurrent promoot. Ik denk zelf dat iedereen het nu even moet laten rusten, en dat er misschien in de toekomst een samenwerking kan komen. Dan niet alleen een nieuwsitem op de homepage, maar dat Bas (en eventueel nog enkele PHPhulpleden) mee gaan werken met de organisatie van het PFcongrez. Dat zou een mooi idee zijn.
Er zijn hier veel dingen gezegd die waar zijn en het heeft ook een beetje mijn ogen geopend. Jelmer heeft gelijk als hij zegt dat het erg nuttig kan zijn voor PHPhulp leden om het PFcongreZ bij te wonen..

Edwin, mijn meningen en ideeën zijn idd gevormd voordat jij er kwam, ben er zelf ook vaak afgekraakt maar heb er de afgelopen 2 à 3 jaar niet meer gekeken, dus als je zegt dat je het niet herkent dan zal het allemaal wel positief veranderd zijn.. Ik wil jou, de phphulp leden en het congrez ook eigenlijk helemaal niet in de weg staan, dus ik wel best een samenwerking tot stand brengen.. Als je dat nog ziet zitten ;).

Reageren