Ik (en anderen), worden erg gek van Criminals en wat daar mee te maken heeft. Criminals die zelf gemaakt zijn vindt ik best oke, maar die gedownloade zooi? PHPhulp is toch juist voor de phpérs en niet voor de mensen die scripts downloaden,uploaden en hopen dat het werk?

Hoe denken jullie hierover?

Ps:
Als hij fout gepost is, sorry! :D

Groet,

Robnin.
Het gaat bij mij ook niet om de criminals, de vraagstelling valt vaak ook nog wel mee vind ik. Maar het "ik ken geen php, maar wil gewoon stoer doen met m'n eigen criminals" gehalte vind ik nogal storend.

Dat heb ik overigens niet alleen bij die gejatte varianten, maar bij alles waar vanaf druipt dat het niet zelf gemaakt is, dat ze niet weten wat ze moeten doen en waarbij dan de vraag wordt gesteld "of wij het even willen aanpassen".

Als ik dat eerder had gedaan, kon ik nu nog steeds niet m'n eigen scripts schrijven en m'n eigen website in elkaar knutselen.
Wanneer iemand iets wil leren, wil ik hem best de juiste richting opsturen, ook als dat het beruchte crimiclowns is. Daarnaast ben ik gelukkig niet verplicht om te reageren, negeren is dus altijd nog een optie.

Ik ben tegen een verbod gewoon omdat ik tegen verboden/censuur op zich ben. Ook voor crimiclowns maak ik geen uitzondering op deze regel.
Ik ben tegen het verbieden van criminals:
* als je begint met dingen verbieden wordt het al snel censuur, en wat ga je daarna verbieden
* helaas lezen de meeste mensen die de irritante topics maken de regels toch niet dus heb je het topic al. (Daarvoor ben je nog steeds niet verplicht te reageren)
* De mensen die er echt last van krijgen zullen de mensen zijn die er wel de tijd voor willen nemen om het te leren. Die kunnen nog wel eens de regels lezen. Dat kleine groepje crimi schrijvers zijn volgens mij van harte welkom op phphulp.nl
Laten we het eerst op die poll laten, want die er nu staat is oud...
En je zit met een definitieprobleem: wat zijn 'criminals'? Wat als je het anders noemt, maar wel met dezelfde code? En andere (gedownloade) text-based games?

Ik ben ook tegen, maar een aparte hoek voor criminals die genegeerd kan worden (zoals de koffiehoek, alhoewel je daar geen keuze hebt om niet te negeren) zou wel weer handig zijn. Aan de andere kant betwijfel ik of 'het criminal-type' waaraan men zich ergert de moeite neemt om zijn vraag in de juiste hoek te stellen. Dus eh.... toch maar tandjes op elkaar en negeren die hap! :)
Voor foutief geplaatste topic hebben we modjes kasper.

Aparte forumcategorie lijkt me een goed idee. Erger me er zelf ook aan.
Maar wat valt er dan onder Crimi's? Iemand die een online "rpg" textbased wil maken, valt dat er ook onder?

Iemand die het wel zelf wil maken zal je ook automatisch negeren.. Ik vind 't maar vreemd...

Wel een goede optie voor de nieuwe PHPhulp, gewoon een topic kiezen die je kan negeren. -> Knopje erbij en je ziet niets meer van dat topic.. Dat lijkt me een betere optie, dan meteen een hele categorie te negeren.
Nu dat we over die optie bezig zijn.

In de toekomstige nieuwe phphulp. ( nu al 25/02 maar geen probleem)
De functie Favorites ook voor topics laten gelden ?
grtz
kvind php is gwn php en ja helaas valt criminals nou ook eenmaal onder php ...
Als er php gerelateerde vragen zijn over een stukje code van uit een criminal script dan zie ik dat nog steeds onder phphulp vallen, het blijft php en iemand kan door het knutselen aan zon criminal script zijn eerste stappen zetten tot php.

Zou ik niet willen ontmoedigen, des te meer aan te moedigen om ze er voor te waarschuwen. De kop in het zand steken helpt het probleem niet van de wereld en dan kun je toch beter proberen iemand de juiste weg te laten zien.

Reageren