Ik (en anderen), worden erg gek van Criminals en wat daar mee te maken heeft. Criminals die zelf gemaakt zijn vindt ik best oke, maar die gedownloade zooi? PHPhulp is toch juist voor de phpérs en niet voor de mensen die scripts downloaden,uploaden en hopen dat het werk?

Hoe denken jullie hierover?

Ps:
Als hij fout gepost is, sorry! :D

Groet,

Robnin.
mijn mentale "negeer knop" heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
heeft het nog nut als ik mn mening spuuw over criminals.. nie echt he..

criminals is niet onozel, ben er zelf ook mee begonnen, en nu kan ik zelf spellen maken.
Dion schreef op 26.02.2008 00:13
criminals is niet onozel, ben er zelf ook mee begonnen, en nu kan ik zelf spellen maken.
Dan mag ik hopen dat je crimiclowns als voorbeeld hebt genomen hoe het niet moet...

Crimiclowns is zó brak gescript, het is niet eens te debuggen! Wanneer je 1 bug oplost, duiken er zo maar 10 andere bugs op. Heb je die opgelost, ben je weer een hele collectie bugs rijker. Wanneer je dan eindelijk de hele zooi hebt opgeschoond en aan de praat gekregen, blijkt dat een compleet ander systeem hebt gebouwd: Eentje die wél werkt en veilig is.

Durf jij hier je code neer te zetten? Zo ja, gooi hem maar eens bij de scripts, dan zullen we er met z'n alleen eens naar kijken. Sta wel open voor kritiek, dikke kans dat je daar voldoende van over je heen gaat krijgen ;)
Als er nou eens een goede criminal wordt gemaakt en gepubliceerd wordt dan heb ik daar totaal geen problemen mee. Het zou mooi zijn als dit met allerlei nieuwe technieken wordt gedaan zoals PDO. Een andere idee is dan om iets te maken waarbij je makkelijk plugins kan installeren, geen noobige codes meer dus, geen klagende kiddies weg is je probleem :).
Nu je erover begint, ik krijg al zin in php6.
Als alle webhosts nou eens php6 instaleren, en niet in php5 blijfen hangen.
Dan verdwijnt mysql_query() en dan doet geen enkele crimiclow (pgfrank-term) het meer.
nico schreef op 26.02.2008 00:40
Dan verdwijnt mysql_query() en dan doet geen enkele crimiclow (pgfrank-term) het meer.

Veel hosts zullen de mysql_query plugin wel installeren om ook oudere scripts te ondersteunen dus dat gaat denk ik niet werken.
nico schreef op 26.02.2008 00:40
Yeah, right. Geloof jij nu werkelijk dat een functie als mysql_query() zal verdwijnen? Dan werkt naar schatting 99% van alle systemen die MySQL gebruiken niet meer. Dat zullen de hosting providers echt niet op hun geweten willen hebben, die hebben echt geen zin in rood gloeiende telefoons op de helpdesk. Zij zullen dus gewoon deze module weer installeren/activeren.

Het is aan jullie om afscheid te nemen van dit soort functies en mee te gaan met de tijd. Dat geldt ook voor de vraag naar andere databases, vraag er naar, dan komt het vanzelf wel. Hoe dan ook, jullie zullen het moeten doen.

En voor de studenten onder de phphulpers, zwengel eens een discussie op school aan over dit soort zaken. Ik zie hier bv. nog te vaak hele slechte code voorbij komen die op school wordt aangeleerd. Een bekende bron van ellende is een boek van Peter Kassenaar waar door tijdsdruk de nodige fouten in zijn geslopen. Op PHPFreakz is daar een flinke discussie over geweest, oa. met de schrijver zelf. Hopelijk is er inmiddels een nieuwe druk uitgegeven.
Zoiets heb ik ook eens gehad, uit een (geleend) boek, om de paar regels werdt PHP afgesloten om één lullig <td> tje of </td>tje helemaal nergens voor nodig, zoieso hou je zoveel mogelijk HTML en PHP gescheiden.
ik kreeg net een script in m'n handen die niet meer werkte..

bleek shorttags overal te zijn gebruikt. doet mijn wamp niet xD

Reageren