Ik probeer een pakket samen te stellen met de software die ik het beste zou kunnen gebruiken.
Voor de html pagina's te maken heb ik dreamweaver bedacht.
Is dit ook de beste voor te programmeren?
Verder zoek ik nog design programma's, ik weet niet welke ik zou moeten kiezen. Ik heb nu photoshop, fireworks en illustrator gevonden, maar weet niet wanneer je die nou moet gebruiken, googlen levert ook genoeg wazigs op.
Buiten dat, met kladblok kun je niet coden, html/css, php of c++ maakt niet uit. het is gewoon noodzakelijk om kleuren te hebben en om te kunnen zien op welke regel je bezig bent.
Buiten dat kun je in photoshop je idee uittekenen, en vervolgens deze laten slicen of op het internet een tutorial volgen hoe je moet slicen. Dreamweaver / Notepad ++ zijn 2 goede applicaties waarmee je vervolgens de html/css kan bewerken :)
Ik wil niet aanmoedigen om het illegaal te doen, maar wie doet dat tegenwoordig nou niet? Vooral particulieren niet. Als bedrijf zou ik het je niet aanraden.
Het is makkelijker als je direct de regelnummers kan zien en aan de kleuren kan zien waar het fout gaat dan dat je elk foutje in je script hier moet plaatsen ;)
Nee. Dat is niet ieder z'n smaak. Hoe makkelijk kladblok dan ook is om websites in te maken, fouten haal je er nooit makkelijker uit dan met highlighting. Daarom raad ik phpDesigner 2008 ook aan. Direct worden errors aangegeven, je ziet op welke regel je bezig bent en ook nog eens met wat. Als je een script in kladblok uit moet gaan pluizen op fouten, ben je úúúren bezig.
Ik zal het nog versterken met m'n eigen ervaring. In Crimson Editor vind ik de highlighting nou ook niet spetterend. De kleuren zijn daarin te vaag; wat dus leidde tot bugs. Niet-afgesloten accolades, vergeten ';', vergeten '(' of ')'. En ja, ga dan maar eens zo'n script uitpluizen. Een onmogelijke opgave, en het was dan ook een opluchting om dat script in Dreamweaver te openen, en zo de fouten eruit te kunnen vissen.
Ben maar eigenwijs, je zult er vast nog wel van terug komen :).