Ik probeer een pakket samen te stellen met de software die ik het beste zou kunnen gebruiken.
Voor de html pagina's te maken heb ik dreamweaver bedacht.
Is dit ook de beste voor te programmeren?
Verder zoek ik nog design programma's, ik weet niet welke ik zou moeten kiezen. Ik heb nu photoshop, fireworks en illustrator gevonden, maar weet niet wanneer je die nou moet gebruiken, googlen levert ook genoeg wazigs op.
Zend Studio, Dreamweaver en Photoshop zijn 3 compleet andere programma's.
- Zend Studio is een IDE (een Integrated development environment)
- Dreamweaver gebruik je voornamelijk voor het HTML/CSS gedeelte. Om php te scripten heb je veel mooiere oplossingen
- Photoshop gebruik je om te designen
Je zult dus eerst Photoshop gaan gebruiken om een mooi design te maken. Vervolgens ga je dat mooi in HTML/CSS zetten d.m.v. Dreamweaver en at least ga je Zend gebruiken om alle dynamische onderdelen in te bouwen.
... al zou het een hele fijne verandering zijn wanneer minder mensen - hobbyisten & beginners - hun website zouden maken met Photoshop, onnodige plaatjes en de eeuwig oud aandoende gradients en ronde hoekjes.
Het ligt puur aan de doelgroep en je persoonlijke voorkeur of je Photoshop nodig zal hebben. Ik zal nooit een website uitdenken in Photoshop, daar heb ik papier voor liggen op m'n tekentafel (dat doorgaat voor bureau) en met CSSEdit verander ik net zolang eigenschappen totdat het lijkt op mijn schetsen. Het resultaat is dan ook geen portfolio-site zoals velen zien, met alles scheef, schuin, rond en overlopend.
Wat mij betreft dreamweaver als editor, heb zelfs een legale versie! (ownatsj) en ehm, check de developer toolbox in dreamweaver is (nu beginnen er vast een aantal mensen te lachen), maar ik vind het vaak verrekte handig als je heel snel een inlogformulier of database applicaties of andere stuff in elkaar moet flansen. ^^ best het proberen waard.
Daarnaast Photoshop en flash nauurlijk :) jammer dat het allemaal zo duur is he.