Soccer Mania

Ik ben bezig met een voetbal management spel. Een spel waarin jij coach bent van een team. Je kan spelers trainen, wedstrijden spelen, opstellingen maken, speler kopen/verkopen en nog veel meer.

De volgende dingen heb ik al:
- in een server gaan
- team bekijken
- opstelling veranderen
- tactiek veranderen
- stand bekijken
- personeel in dienst nemen/ ontslaan
- transferlijst
- pm systeem
- server verlaten
- spelers trainen
- wedstrijdschema

Spelers worden nog niet getraind omdat het spel nog niet af is. Als het spel af is, worden spelers elke nacht om 12 uur getraind.

De spelers die in het spel zitten bestaan niet, het zijn virtuele spelers. Ze worden willekeurig gegenereerd.

Dit is de link: Soccer Mania

Hebben jullie nog leuke ideeen? Andere naam? Bugs? Vertel het dan even.

PS: Er is nu nog maar 1 server, en die is vol. Dit omdat het wedstrijd-systeem nog niet af is. Als het wedstrijd-systeem af is. Komen er meer servers, en verwijder ik de test-teams. Dus je kan nu nog niet in een server.
@Robert: Ik heb nu voor elk team de gemiddelde leeftijd 25 genomen, en het werkt. Elke speler heeft nu een verschillende leeftijd, en het gemmiddelde per team is 25. :) Bedankt voor de tip.
Heeft iemand misschien ideeen voor het volgende?:
Wanneer moet een server starten? Als er 18 teams in zitten? Of moet ik computer teams erbij in gooien? Of nog anders?
De server starten? De server is altijd gestart natuurlijk. Maar een competitie zal normaal gesproken starten op een bepaalde datum. Die staat vantevoren vast en er is ook een minimaal aantal teams nodig. Zijn er niet genoeg, dan ga je de teams die niet zijn ingedeeld in een competitie naar een andere competitie verplaatsen (indien daar niet het maximum is bereikt). Blijft er na verplaatsen net 1 team over (of minder dan 5 laten we zeggen, dan is er nog een beetje een reƫle competitie) Dit moet je wel vantevoren gaan bepalen en niet eerst gaan verhuizen (of je moet met een transactie werken, maar dat is in principe niet nodig)

Wat er dan nog overblijft vul je op met "bot-teams" of computerteams.
Naja je hoef niet elke keer in een competitie te zitten. Maar, als er geen 18 teams in een competitie zitten als de competitie begint, moet ik er dan bot-teams in plaatsen?
Zou ik wel doen, het is niet nodig wanneer er meer dan een bepaald aantal (15?) teams zijn.
Ik heb nog weer een update:
- stadion uitbreiden (te vinden onder het kopje: Club)

Ik ben momenteel ook druk bezig met een kalender, waarin je ook vriendschappelijke wedstrijden kan plannen. En ik ben bezig met de cup-wedstrijden.
jorian schreef op 19.04.2008 12:30
@Jurgen: Even dat je het weet, de formaties 4-4-3, 3-4-4 en 4-3-4 bestaan niet. ;) Tenzij je zonder keeper wilt spelen. :P
En even dat jij het weet, de keeper tel je niet mee. Zie ook hier.
Zo bedoel ik dat niet, hij telt de keeper wel mee in de formatie, dus zeg ik dat je ze best kunt gebruiken maar dan heb je geen keeper.. Als je dus een formatie van 11 hebt, dan kan je dus geen keeper meer hebben..
Ik zit zelf op voetbal, daarom maak ik ook zo'n spel, omdat ik het leuk vindt. Als ik er geen verstand van zou hebben, zou ik dit ook niet maken. ;)
A: M: V: K: Waarde: Status:

Daar is alles nog hetzelfde, kan je dat ook niet een beetje random kiezen?
Dat kan wel, maar dan is het niet leuk want dan is de 1 die registreerd direct vet goed, en de andere vet slecht..

Reageren