Ik heb een simpele site waar ik mijn portfolio op laat zien. Nu wil ik eigenlijk een klein bedrijfje beginnen waar mensen terecht kunnen met hun freelance opdrachten. Ik ben 15, bijna 16, dus wat is daar voor nodig/handig? Ik dacht een KvK nummer. En wat moet ik daar allemaal voor weten? Moeten mijn ouders daarvoor tekenen, ect..
Het gaat dus om wat design werk, Photoshop, (x)HTML, CSS, JS. Misschien is dat ook handige informatie.
Ik ben niet van plan om schulden te maken, mensen in dienst te nemen, maar een brommer op kosten van de zaak, heeft dat voordelen tov gewoon privé kopen?
Dat je een brommer nodig hebt om websites te maken, zal je waarschijnlijk moeilijk hard kunnen maken bij de belastingdienst. Maar je kan bijvoorbeeld wel (beperkt) een computer of fotocamera kopen en daarover hoef je dan geen belasting te betalen. Dat zijn immers zaken die je nodig hebt om je werk af te kunnen leveren.
Je zult je toch naar klanten moeten kunnen verplaatsen... *knipoog*
Ik ben niet van plan om schulden te maken, mensen in dienst te nemen, maar een brommer op kosten van de zaak, heeft dat voordelen tov gewoon privé kopen?
Dat je een brommer nodig hebt om websites te maken, zal je waarschijnlijk moeilijk hard kunnen maken bij de belastingdienst. Maar je kan bijvoorbeeld wel (beperkt) een computer of fotocamera kopen en daarover hoef je dan geen belasting te betalen. Dat zijn immers zaken die je nodig hebt om je werk af te kunnen leveren.
Je zult je toch naar klanten moeten kunnen verplaatsen... *knipoog*[/quote]
Die brommer komt er echt wel als ik 16 ben dus daar voor zal wel wat te regelen vallen.
Ik heb net zo'n Asus EEE PC besteld en wat geheugen balkjes om mijn bakkie nog lekkerder te laten werken. Kan ik dat dan nog verhalen op de belasting dienst als ik in januari me inschrijf bij de KvK met een BTW nummer? En als ik visitekaartjes en/of flyertjes laat drukken?
@Frank: ik denk dat het de komende tijd nog niet zo ver is.
Je zult je toch naar klanten moeten kunnen verplaatsen... *knipoog*[/quote]
Het maakt voor de belastingdienst geen reet uit wat je koopt als je je BTW wil aftrekken, zolang je je maar aan het quotum houdt. Bedrijven die bijvoorbeeld op jaarbasis minder dan iets van 3000 euro verdienen mogen niet eens BTW terugvragen. Ga even langs bij de KVK daar kunnen ze je genoeg vertellen ;).
Zolang je moeder geen minister is die de wetgeving m.b.t. belastingaftrek regelt, kan ze roepen wat ze wil, het heeft geen enkele waarde.
Zie www.belastingdienst.nl en zoek daar maar uit wat je nu wel en wat je niet mag aftrekken. Daarnaast valt er weinig af te trekken wanneer je niets betaalt. En zo te horen verdien jij zo weinig dat je geen belasting betaalt.