Ik heb een simpele site waar ik mijn portfolio op laat zien. Nu wil ik eigenlijk een klein bedrijfje beginnen waar mensen terecht kunnen met hun freelance opdrachten. Ik ben 15, bijna 16, dus wat is daar voor nodig/handig? Ik dacht een KvK nummer. En wat moet ik daar allemaal voor weten? Moeten mijn ouders daarvoor tekenen, ect..

Het gaat dus om wat design werk, Photoshop, (x)HTML, CSS, JS. Misschien is dat ook handige informatie.

Thx. Thomas
jij kunt zowieso nog geen kvk krijgen omdat je nog geen 18 bent.
Dus mijn ouders moeten een krabbeltje zetten?
linkje

anders google je eventjes, ik denk dat je dan de juiste info zal vinden
Damn, lijkt me toch allemaal best moeilijk. En met belasting betalen? Hoe zit dat? Ik zal dat straks ook aan mijn moeder vragen, zij is accountant/belastingadviseur.
voor zover ik er iets van af weet, moet je gewoon belasting betalen..
(ik heb 1x voor school een ondernemingsplan moeten maken == hell!)

ik neem aan dat je voorlopig nog niet van plan bent om mensen in dienst te nemen :P dan zou je je kunnen inschrijven als ZZP'er.

edit: even abn van gemaakt
Alles wat je moet weten staat op de site van de KvK,
Als je al te lui bent om even op die site te kijken, dan kan je misschien nog maar beter even wachten met je eigen bedrijfje =รพ
Ik vraag me af of jij capabel genoeg bent voor een eigen bedrijf wanneer ik kijk naar je gedrag hier op het forum.

Je kunt je vanaf je 16e handelsbekwaam laten verklaren. Op dat moment mag wel zelf een eigen bedrijf oprichten. Als bedrijfsvorm kun je een eensmanszaak nemen.
Een kvk nummer is niet per direct nodig. Wel nodig is een VAR en een btw nummer.

Het is interessante materie. Ik ben er ook mee bezig dus ik zou het top vinden als je al je bevindingen in dit topic post!
PHP Newbie schreef op 19.11.2008 14:49
Ik vraag me af of jij capabel genoeg bent voor een eigen bedrijf wanneer ik kijk naar je gedrag hier op het forum.

Je kunt je vanaf je 16e handelsbekwaam laten verklaren. Op dat moment mag wel zelf een eigen bedrijf oprichten. Als bedrijfsvorm kun je een eensmanszaak nemen.

Ja klopt, maar dat is op dit forum, dat is gewoon om lol te maken ;) Lekker mensen vervelen! Maar ik heb ook een serieuze kant als ik bijv. iemand echt probeer te helpen (en natuurlijk geholpen wil worden, zoals nu).

Ik dacht dat je vanaf je 18e pas handelsbekwaam was, dus dat je ouders kopen zonder hun toestemmin ook konden terugdraaien. Maar met een krabbeltje kun je dat vanaf je 16e worden?
Tommy schreef op 19.11.2008 15:35
[quote='PHP Newbie schreef op 19.11.2008 14:49']Ik vraag me af of jij capabel genoeg bent voor een eigen bedrijf wanneer ik kijk naar je gedrag hier op het forum.

Ja klopt, maar dat is op dit forum, dat is gewoon om lol te maken ;) Lekker mensen vervelen! Maar ik heb ook een serieuze kant als ik bijv. iemand echt probeer te helpen (en natuurlijk geholpen wil worden, zoals nu).

Ik dacht dat je vanaf je 18e pas handelsbekwaam was, dus dat je ouders kopen zonder hun toestemmin ook konden terugdraaien. Maar met een krabbeltje kun je dat vanaf je 16e worden?[/quote]
how hard can it be http://www.kvk.nl/Default.asp?postcode=kvk.nl .....

Reageren