hallo,

ik heb volgende css regel voor mijn website geschreven:
#menu a:active {
	text-decoration:underline;
	font-weight: bold;}

helaas doet hij het niet. wat ik nl wil bereiken met bovestaande regel is het volgende: wanneer een bezoeker bijv in pagina nieuws is, dan moet het link nieuws een onderregel regel krijgen en dat het vet wordt. ik heb het getest in IE7 and FF3, maar er verandert niets aan het menu aan de linkerkant.

wat doe ik verkeed? ik hoor het graag.

groeten
Mohamed
ik neem aan dat je het id hebt gechecked van je menu? dat moet namelijk menu zijn (niet class)
hi Tikkes,

ik begrijp je post niet helemaal. iig het div menu heeft een id en geen class, anders had ik er een puntje voor gezet!
mijn website: www.pc-on-rails.nl

update:
waarschijnlijk doel je op het titel? a:active is iid een pseudo clas volgens w3schools.com ;-) dus vandaar dat ik het heb geplakt in de titel
Dat kun je niet op die manier oplossen. Je zult met php moeten checken of de huidige pagina de pagina van de link is en op die manier kun je een active class meegeven.

a:active houdt alleen in dat de link actief is. (Dus wanneer je er met je muis op staat en klikt)

Hartelijk welkom bij Pc on Rails, de aanspreekpunt voor al uw computer en/of computergerelateerde problemen.
Het is 'het' aanspreekpunt voor al uw......
hi PHP Newbie,

thanks voor je feedback. het is jammer dat het niet opgelost kan worden met css, maar goed het zij zo. ik ben al begonnen met php, maar ben nog niet zo ver hoe ik dit kan aanpakken. heb je misschien een tutorial of kun je een richting geven waar ik zou kunnen beginnen?

ik hoor het graag.

@SanThe,

lol. totaal niet gerelateerd antwoord op de inhoud, maar toch bedankt!
CSS kan niet checken op welke pagina jij momenteel bent, CSS is alleen voor opmaak. Geef met php een extra class aan de link waar je op dat moment bent en plaats op deze class dan vervolgens een font-weight: bold in je CSS. :)
hi Blanche,

ik zoek eigenlijk een specifiek tutorial voor het gene wat ik moet hebben om het toe te passen/te leren voor mijn website.
overigens bovenstaande website is zeker een topper. het ziet er fris uit. bedankt.
Houdt er trouwens ook rekening mee dat active in een specifieke volgorde moet staan ("lvha"):

a:link {}

a:visited {}

a:hover {}

a:active {}

Als je dat niet doet kan je ook problemen krijgen met bv. 'hoveren'.
Kasper schreef op 15.12.2008 14:02
Houdt er trouwens ook rekening mee dat active in een specifieke volgorde moet staan ("lvha")
Een handig ezelsbruggetje om dat te onthouden: love, hate ;-)

Reageren