helaas doet hij het niet. wat ik nl wil bereiken met bovestaande regel is het volgende: wanneer een bezoeker bijv in pagina nieuws is, dan moet het link nieuws een onderregel regel krijgen en dat het vet wordt. ik heb het getest in IE7 and FF3, maar er verandert niets aan het menu aan de linkerkant.
ik denk dat je gelijk hebt dat nog even te veel is voor mij om dat te kunnen bereiken. uiteraard kun je ervan leren, wanneer je met zulke projecten begint. het is dus een uitdaging voor mij, maar ik zal het verschuiven naar een later staduim.
ik zal eerst alle pagina met require includen en volgens mij kun je beter require gebruiken ipv include ivm veiligheid toch?
Require (de naam zegt het eigenlijk al) houdt in dat de pagina een vereiste pagina is die moet worden ingeladen. Dit kan je bijvoorbeeld doen met een menu omdat het menu wel op elke pagina vereist is.
Vaak wordt require gebruikt om bijvoorbeeld een config file in te laden. De configuratie heb je altijd nodig, als je config niet geladen kan worden is je website stuk, dus dan wil je ook niet dat die verder gaat met het tonen van de pagina. -> Op dat soort momenten is require (of require_once) een betere optie dan include.
Voor het inladen van de content kan je net zo goed gewoon include gebruiken.