hallo,

ik heb volgende css regel voor mijn website geschreven:
#menu a:active {
	text-decoration:underline;
	font-weight: bold;}

helaas doet hij het niet. wat ik nl wil bereiken met bovestaande regel is het volgende: wanneer een bezoeker bijv in pagina nieuws is, dan moet het link nieuws een onderregel regel krijgen en dat het vet wordt. ik heb het getest in IE7 and FF3, maar er verandert niets aan het menu aan de linkerkant.

wat doe ik verkeed? ik hoor het graag.

groeten
Mohamed
Visited en hover kan ook worden omgedraaid. Is net wat je wilt. Wanneer je visited na hover zet, dan blijft de link de style van visited houden bij een hover. Bij bovenstaande niet.
SanThe schreef op 15.12.2008 10:03

Hartelijk welkom bij Pc on Rails, de aanspreekpunt voor al uw computer en/of computergerelateerde problemen.
Het is 'het' aanspreekpunt voor al uw......

het titel
Klopte ook al niet... :P
Maar goed, back on topic :)).
lol. als ik al die grammaticafouten hier op het forum moet gaan corrigeren, dan ben ik morgen nog bezig hoor!
Dus reageer aub on topic.
p.s. moet ik die link in kwestie in een variabel zitten en dan met else-if het pagina controleren?
ik hoor het graag.
@Mohamed

Hoe en waar bepaal jij op welke pagina je zit? Je begint net aan PHP begrijp ik, maar werk je wel met get variabelen of niet? Graag iets meer informatie zodat we je gerichter verder kunnen helpen.

Daarvoor moeten we dan ook weten hoe je menu wordt opgebouwd, zit die er hard in (oftewel type jij voor het menu letterlijk de HTML code, of wordt die gegenereerd?)?

edit

Als ik naar die pagina ga lijkt het mij toe (tenzij je mod-rewrite gebruikt) of je gewoon de HTML van elke pagina zelf in typt. Dan moet je dus op de betreffende pagina een class meegeven aan het menu-item welke je actief wilt hebben.
Maar dit is op basis van wat ik zo snel zag op je pc-on-rails pagina. Is dit niet het geval: Bovenstaande graag even beantwoorden.
hi Robert,

bedankt voor je snelle responce. ik ben idd al begonnen met php, maar ben nog niet zo ver met post of met get. volgens mij is het beter is om get ipv post te gebruiken voor links? correct me when Iam wrong?
op dit moment heb ik het menu hard ingevuld. dus puur html met css.

ik hoor graag van je.
@Mohamed, probeer ook wat te doen met ook alle offtopic kritiek die je krijgt. Wees blij dat anderen die grammaticafouten opvallen. Daardoor kan het alleen maar beter worden
Je kan inderdaad beter get dan post gebruiken met je links en mod-rewrite is dan helemaal wel een welkome aanvulling, omdat dat heel goed is(mits goed gebruikt) om beter gevonden te worden in zoekmachines.

Maar puur HTML en CSS -> Dit betekend dus dat je in elke pagina een class of id mee moet geven aan het menu-item die op die pagina actief moet zijn.
@Niek,

tekst is reeds aangepast op de website.

hi Robert_Deiman,

heb je misschien een stappenplan voor mij of een tutorial hoe ik het dynamisch voor elkaar moet krijgen dat ik met php check of het pagina nieuws is? zo, jah dan bovenstaande css code toepassen?

update:
het zal waarschijnlijk heel makkelijk zijn wat ik vraag. echter, ben net begonnen met PHP en mijn kennis is nog niet zo ver
Tsja...Ik begrijp enigzins wat er word bedoeld...Maar zie de PHP code niet echt voor me.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij op weg te helpen?
@Mohamed

Momenteel heb jij alleen maar harde pagina's met html en CSS. -> Zet dan ook (ik zei het al eerder) de class="active" hard in de code.

Het dynamisch laten bepalen loont je alleen wanneer je ook je menu laat genereren en zover ben jij nog niet.

Tip: Ga eerst zorgen dat je pagina's worden ingeladen, en dat je menu altijd dezelfde pagina is die wordt geinclude. ([php]include[/php])

Met je huidige opbouw heeft het helemaal 0,0 zin om dynamisch te laten bepalen welke pagina het is, omdat je dat meer code kost dan het uittypen van de class op de juiste plek in het menu.

Dus je zal eerst iets verder moeten gaan in/ met PHP voordat je zover bent dat het handig is dynamisch te bepalen welk menu-item actief moet zijn.

Reageren