Dit gaat waarschijnlijk zeer binnenkort verwijderd worden, maar toch;
PHPHulp heeft in mijn ogen niet het recht om zich een community te noemen. In ieder geval geen goede. Er word gezeurd over het feit dat er slechte scripts toegevoegd worden, maar het is het php-hulpteam zelf wat er ook geen oplossing voor verzint of maakt. En over oplossingen gesproken. De nieuwe versie, die al een jaar over de deadline is. Mooie oplossing om het daar ook direct bij te zetten, mocht de nieuwe versie ooit komen. Want onze leuke admin heeft wel tijd voor zijn freelance site, maar phphulp de update die allang over de deadline is geven, ho maar. En ondertussen worden de Senior leden van PHPHulp steeds bitcherig. Nieuwe scripts worden afgekraakt, goede scripts kunnen altijd beter. En de 2 dingen die ik in de zin hiervoor noemde worden niet op een nette manier gedaan. Er worden meerdere dubbelposts gemaakt, mensen vallen elkaar aan en als dan de scriptposter zijn script verwijderd lacht iedereen zich nog kapot ook.
Deze site heeft het recht niet zich PHPHulp te noemen.
?
Onbekende gebruiker
03-01-2009 15:34
Dit gaat waarschijnlijk zeer binnenkort verwijderd worden, maar toch;
Klopt...
PHPHulp heeft in mijn ogen niet het recht om zich een community te noemen.
Tsja, beetje slecht gekozen naam ja...
In ieder geval geen goede. Er word gezeurd over het feit dat er slechte scripts toegevoegd worden, maar het is het php-hulpteam zelf wat er ook geen oplossing voor verzint of maakt. En over oplossingen gesproken. De nieuwe versie, die al een jaar over de deadline is. Mooie oplossing om het daar ook direct bij te zetten, mocht de nieuwe versie ooit komen. Want onze leuke admin heeft wel tijd voor zijn freelance site, maar phphulp de update die allang over de deadline is geven, ho maar. En ondertussen worden de Senior leden van PHPHulp steeds bitcherig. Nieuwe scripts worden afgekraakt, goede scripts kunnen altijd beter. En de 2 dingen die ik in de zin hiervoor noemde worden niet op een nette manier gedaan. Er worden meerdere dubbelposts gemaakt, mensen vallen elkaar aan en als dan de scriptposter zijn script verwijderd lacht iedereen zich nog kapot ook.
Klopt ja... Hoe je het ook wendt of keert, er zit een kern van waarheid in.
Deze site heeft het recht niet zich PHPHulp te noemen.
Naamsverandering dan maar? Nee, ik vind dit een beetje te drastisch om dit te zeggen.
Nieuwe scripts worden afgekraakt, goede scripts kunnen altijd beter.
Nieuwe script niets: slechte scripts worden grondig aangepakt.
Goede script kunnen beter... daar wordt ook aan gewerkt.
Ik ben nog maar een jaartje hier (hiervoor op ander forum), maar ben zeer tevreden over het niveau. Gelukkig hier geen vragen meer over hoe je een variabele aanmaakt of een query moet fetchen (over het algemeen).
Maar juist het verbeteren van elkaars script is zo waardevol.
En dat hoeft niet allemaal met kinderlijke aardigheid: we zijn allemaal volwassen (18+) toch? Op een enkeling na dan.
?
Onbekende gebruiker
03-01-2009 15:40
PHPHulp zit een beetje zak-in-as, want er is niks vernieuwds doorgevoerd sinds de laatste paar jaren. Daarom is het een beetje 'saai'.
Er wordt vaak aangenomen dat 'men' tegenwoordig wel een beetje een (degelijk) niveau heeft wat betreft script/snippits-development. Daarbij hoort dan het feit dat je bij het ontwikkelen van een script rekening houdt met security, usability en of het script wel nuttig is.
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik vind de nieuwe versie helemaal een lachertje. Een jaar geleden hoop geven en vervolgens iedereen erop wijzen geen vragen er meer over te stellen - of de modjes worden boos -, toen vroeg ik me ook af waar we hier mee bezig waren. Geef een deadline en kom die na, of geef er geen en je kunt lekker je gang gaan. Natuurlijk heeft niet altijd iedereen even de tijd een geheel nieuwe website te bouwen, maar als je dan gaat aankondigen dát hij komt, moet hij ook komen, en geen jaar later nog steeds met ouwe troep bezet zijn.
De senior leden, en ik hoop dat zij zelf weten dat zij daaronder vallen, zijn inderdaad veelal zeikerig, maar dan vooral de niet-modjes. Ze kraken alles af en hebben op de kleinste dingen - als het maar niet in hun manier van scripts schrijven voor komt - commentaar. Zelfs tot ver offtopic. Maar dan moet ik wel zeggen, als zij een topic behandelen doen ze dat wel vaak goed, ruime keuze uit oplossingen; alleen de manier waarop er gecommuniceerd wordt is niet altijd even hartelijk.
?
Onbekende gebruiker
03-01-2009 15:46
Ja, maar men gaat er, zoals ik al eerder aangaf, vanuit dat het niveau van de gemiddelde PHP'er hoger is in sommige gevallen. Of op z'n minst de zelfredzaamheid die tegenwoordig hoger zou moeten zijn.
En daar kan ik mee inkomen met de senior leden, als het gaat om de zelfredzaamheid van bepaalde beginnende leden. Ze beginnen aan project X en stuiten op een probleem. Het eerste wat in ze op komt is 'FORUM, FORUM' in plaats van 'GOOGLE, GOOGLE' en dan krijg je het 'justfuckinggoogleit.com' gezeur.
Ik wordt meestal wel goed geholpen, en niet afgezeken ofzo, maar ik zie wel vaak dat mensen geen leuk commentaar krijgen, en alsof het een wedstrijd is, gaat de volgende er nog meer comentaar opgeven, tis niet leuk meer een script te plaatsen, ipv van tips, krijgen ze gezeik,
zo leert een beginner het nooit...
?
Onbekende gebruiker
03-01-2009 15:59
J orii schreef op 03.01.2009 15:51
zo leert een beginner het nooit...
Klopt, maar vaak overdrijven de senior leden ook enorm. Maar daarintegen kunnen beginners de reacties ook vaak negatief opvatten. In plaats van opbouwende kritiek nemen ze het op als een afkraak-reactie.