Ik wil een (tweede hands) (Linux) webserver gaan kopen maar ik heb hier geen verstand van, zou iemand mij kunnen vertellen waar ik op moet letten en of iemand een adresje weet waar ze dat soort dingen gewoon tweedehands kopen en verder verkopen (handelaar).
Ik wil er een kopen die ik gewoon thuis neerzet en dus van mij is (niet huren dus).
De bedoeling is dat hier een paar websites opkomen (uiterst 15).
Tip: Koop geen 2e hands server, nieuw kost het spul vrijwel niks en heb je garantie.
Maar, ga je eerst eens afvragen wat je nu precies nodig hebt, je zou ook eerst even een VM op je eigen pc kunnen zetten om zo uit te vogelen hoe e.e.a. werkt en wat jij nodig hebt.
Installeer VMware Server op je pc en maak vervolgens een virtuele machine aan met die opzet die jij handig vindt. Kijk bv. eens naar Ubuntu Server 8.04, daarmee zet je in 5 minuten een complete webserver op met Apache, PHP, PostgreSQL, etc. etc.
Mocht er iets fout staan in deze server, gooi je hem in zijn geheel weg en begin je opnieuw (vanaf een backup). Je kunt er onmogelijk je eigen pc mee vervuilen/verknallen, hooguit je vm.
Uh, kopen? linux is gratis hoor ook de webservers (oke, niet alle). Ik neem namelijk aan dat je geen Unix server koopt. Verder, onthoud wel dat jij degene bent die word aangesproken als er iets mis gaat op de server. Je moet hem dus dacht en nacht hebben aan staan (denk aan je energiekosten). Vervolgens moet je de domeinnamen kopen en dat duurt als particulier wel even, maar je moet ook 24/7 bereikbaar zijn. Denk ook aan updates (PHP, MySql en zo).
Ik draai (een aantal van) mijn servers hier thuis gewoon op oude computers. Even linux er op en nooit meer naar kijken. Draait altijd. Kostte geen stuiver.
Ik heb Windows Server 2008 van me oom gekregen alleen heb nog geen Server zelf ik denk dat ik gewoon even een computertje van 200 tot 300 euro koop met goede snelheid dan kan ik gewoon films enz downloaden en een webserver hebben.
Je moet wel uitkijken als je vell download of gewoon surft over het internet dat als de websites druk bezocht zijn het van je snelheid van internet wordt afgehouden!!!