Ik wil een (tweede hands) (Linux) webserver gaan kopen maar ik heb hier geen verstand van, zou iemand mij kunnen vertellen waar ik op moet letten en of iemand een adresje weet waar ze dat soort dingen gewoon tweedehands kopen en verder verkopen (handelaar).
Ik wil er een kopen die ik gewoon thuis neerzet en dus van mij is (niet huren dus).
De bedoeling is dat hier een paar websites opkomen (uiterst 15).
Het hoeft natuurlijk niet persé een server te zijn, maar moet wel snel genoeg zijn, en dan zit je al gauw aan server, dan ga ik geen pc (die ik niet meer gebruik) gebruiken als webserver, ik denk dat het dan een trage laadtijd heeft ?
Sorrie voor het verkeerd aangeven van mijn vraag dan, het maakt mij niet echt veel uit of het nu gaat om een webserver of een computer (als het maar niet te traag is).
mvg Joost.
[quote=Edit:
Ik krijg 1024kb upload, 20mb download, dit internet gebruik ik (met mijn familie) ook voor privé maar het is niet zo dat wij altijd bezig zijn met grote bestanden o.i.d. downloaden....
mvg Joost.[/quote]
Laadtijd zegt waarschijnlijk meer over jouw internetverbinding dan over de hardware.
Een pc is een computer voor persoonlijk gebruik. Een server is een computer met één of enkele taken die meerdere gebruikers bedienen. Jouw pc kan gelijktijdig ook als server dienen, het blijft gewoon een computer.
Vandaar mijn tip om eerst met VMware aan de slag te gaan en te leren hoe je met Linux moet werken. Tevens kun je dan gaan uitvogelen wat je nu echt nodig hebt.
Van de benodigde hardware heb je blijkbaar geen flauw idee, ik heb nog nergens iets van performance eisen of benodigde software gelezen. Een vm-etje op je eigen pc is voorlopig dan ook meer dan genoeg. Later kun je dan nog ergens een oude pc opscharrelen voor een tientje, die kun je prima als webservertje inzetten, dat kost nauwelijks cpu-kracht.
@Arjan, ik woon in Culemborg, vlakbij Tiel, als je msn hebt, voeg me even toe: [email protected], als je geen msn hebt, mail ff.
15 is echt limit.., mocht het meer dan 5 worden ga ik denk ik toch wel een nieuwe server kopen, is alleen om te expirementeren en mn nieuwe website op te zetten, het is natuurlijk handig om te weten als je ict gaat studeren e.d. beetje praktijk is dan makkelijk en vind het gewoon leuk om te doen.
is alleen om te expirementeren en mn nieuwe website op te zetten, het is natuurlijk handig om te weten als je ict gaat studeren e.d. beetje praktijk is dan makkelijk en vind het gewoon leuk om te doen.
Dan is een vm toch ideaal? Kun je later zo overzetten op echte hardware, mocht je daar behoefte aan hebben.