Ik wil een (tweede hands) (Linux) webserver gaan kopen maar ik heb hier geen verstand van, zou iemand mij kunnen vertellen waar ik op moet letten en of iemand een adresje weet waar ze dat soort dingen gewoon tweedehands kopen en verder verkopen (handelaar).
Ik wil er een kopen die ik gewoon thuis neerzet en dus van mij is (niet huren dus).
De bedoeling is dat hier een paar websites opkomen (uiterst 15).
Mijn tip is, als je er (nog) geen verstand van hebt geen (thuis) server te nemen. Dingen maken lawaai, en soms vrij duur in het gebruik. Het is natuurlijk wel leuk om mee te experimenteren maar dan moet het wel veilig zijn, anders is je server zo gehackt.
Maar om nu ergens een server te gaan huren voor die paar websites....
Dan zit je al gauw aan een 80 euro p/maan zag ik ff snel......, is me iets te veel.
Doe niet zo moeilijk. Neem een oude computer. Zet er op wat je nodig hebt en probeer het uit. Is het niks dan kan je altijd nog overstappen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Omdat het best leuk is om er 1 te hebben die je zelf kan beheren enzo :) je bent van niemand afhankelijk... en het is super leerzaam. Ik heb er zelf ook 1
Is gewoon leuk een keer mee te experimenteren, maar als de upload te laag is zoals jij net aangaf houd t op, een pagina van 300kb is namelijk al klein, dat is onderhand alleen tekst :p
Nu zit ik bij een kennis maar die heeft php4, mysql etc...., daarom zat ik er gewoon aan te denken.